OPIS
PRODUKTU
POKŁADOWE SYSTEMY DIAGNOSTYCZNE POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH
DIAGNOSTYKA POKŁADOWA - STANDARD OBD II i EOBD
(wydanie 3, rozszerzone)
Kierunki rozwoju pojazdów samochodowych. Wymagania dotyczące ograniczania emisji związków. Ogólne zasady działania systemu OBD. Główne monitory emisyjne systemów OBD. Pozostałe monitory systemu OBD. Informacja diagnostyczna i komunikacja. Charakterystyka informacji diagnostycznej. Wykorzystanie pokładowej informacji. Rozwój systemów diagnostycznych i transmisji.
W rozdziale 1 niniejszej książki scharakteryzowano kierunki rozwoju silników spalinowych. Rozdział 2 zawiera opis trendów w rozwoju wymagań dotyczących ograniczania emisji substancji szkodliwych ze źródeł silnikowych. W rozdziale 3 opisano ogólne zasady działania systemu OBD II / EOBD. W rozdziałach 4 i 5 przedstawiono szczegóły działania monitorów emisyjnych tych systemów. Rozdział 6 stanowi opis informacji diagnostycznej i komunikacji w systemie diagnostycznym. W rozdziale 7 scharakteryzowano czytniki informacji diagnostycznych. Badania kontrolne z wykorzystaniem sygnałów diagnostycznych na Stacji Kontroli Pojazdów opisano w rozdziale 8. Rozdział 9 zawiera opis możliwości rozwoju systemów diagnostycznych. Do książki dołączono wykaz skrótów, symboli i oznaczeń oraz wykaz kodów błędów stosowanych w znormalizowanych systemach diagnostycznych.
Trzecie wydanie rozszerzono o opis wykorzystania pokładowej informacji diagnostycznej na stacjach kontroli pojazdów oraz rozwoju systemów diagnostycznych i transmisji danych. Uaktualniono informacje dotyczące kierunków rozwoju pojazdów samochodowych i znacznie rozszerzono spis kodów błędów.
Spis treści:
Wstęp
1. Kierunki rozwoju pojazdów samochodowych
1.1. Ewolucja wymagań użytkowników dotyczących pojazdów 11
1.2. Poprawa bezpieczeństwa ruchu – „pojazd inteligentny” 15
1.3. Rozwój silników spalinowych 19
1.3.1. Uwagi ogólne 19
1.3.2. Silniki o zapłonie iskrowym 26
1.3.3. Silniki o zapłonie samoczynnym 36
1.4. Rozwój alternatywnych napędów pojazdów 44
1.4.1. Charakterystyka źródeł napędu 44
1.4.2. Napędy hybrydowe 48
1.4.3. Napęd elektryczny i ogniwa paliwowe 53
1.4.4. Napęd wodorowy 57
1.5. Rozwój przemysłu silnikowego w Polsce 61
1.6. Podsumowanie 66
2. Wymagania dotyczące ograniczania emisji związków szkodliwych ze źródeł silnikowych
2.1. Wprowadzenie 76
2.2. Metody pomiarów emisji i stosowana aparatura 80
2.3. Przepisy europejskie 83
2.3.1. Badania na hamowni podwoziowej 83
2.3.2.Badania na hamowni silnikowej 110
2.3.3.Pojazdy o zastosowaniach pozadrogowych 118
2.4. Przepisy amerykańskie (federalne i kalifornijskie) 129
2.4.1.Pojazdy typu LDV 129
2.4.2. Pojazdy typu HDV 145
2.4.3. Pojazdy o zastosowaniach pozadrogowych 151
2.5. Testy parowania 160
2.5.1. Wymagania ogólne 160
2.5.2. Rodzaje testów parowania 162
2.6. Wymagania dotyczące paliw 169
2.6.1. Paliwa konwencjonalne 169
2.6.2. Zasilanie LPG 173
2.6.3. Zasilanie CNG 176
2.7. Prognozy rozwoju przepisów w Europie i USA 177
3. Ogólne zasady działania systemu OBD
3.1. Cele wprowadzenia normy OBD II/EOBD 184
3.2. Uwarunkowania historyczne oraz podstawowe dokumenty normy OBD II 190
3.3. Klasyfikacja elementów emisyjnych 197
3.4. Testy diagnostyczne systemu OBD II 199
3.5. Reguły umieszczania elementów emisyjnych w systemach OBD II 204
3.6. Progi decyzyjne testów emisyjnych systemu OBD II 206
3.7. Rodzaje testów diagnostycznych w systemie OBD II 210
3.8. Strategie decyzyjne w pokładowych systemach diagnostycznych 212
3.9. Inne zagadnienia związane z normą OBD II 218
4. Główne monitory emisyjne systemów OBD
4.1. Monitor procesu spalania systemu OBD II/EOBD (identyfikacji wypadania zapłonów) 226
4.2. Realizacja monitora procesu spalania w pojazdach firmy Ford 238
4.3. Monitor sprawności reaktora katalitycznego 243
4.4. Pokładowe systemy diagnozowania nieszczelności samochodowych układów zasilania 248
4.4.1. Wstęp 248
4.4.2. Budowa układu EVAP 248
4.4.3. Rozwój metod wykrywania nieszczelności samochodowych układów kontroli parowania 250
4.5. Układ EVAP samochodów firmy Chrysler 260
4.6. Monitory EVAP systemu OBD II firmy Ford 263
4.7. Monitory czujników tlenu w systemach OBD II/EOBD 265
4.7.1. Klasyfikacja czujników tlenu i podstawy fizyczne ich działania 265
4.7.2. Rozwiązania konstrukcyjne czujników tlenu 271
4.7.3. Właściwości metrologiczne czujników tlenu 273
4.7.4. Parametry funkcjonalne czujników tlenu 275
5. Pozostałe monitory systemu OBD
5.1. Monitor układu sterowania dawką paliwa 280
5.2. Monitory układu sterowania dawką paliwa w pojazdach Chrysler 286
5.2.1. Układy sterowania wtryskiem 286
5.2.2. Monitory sterowania dawką paliwa w systemie OBD II 287
5.3. Kontrola przewietrzania skrzyni korbowej 290
5.3.1. Budowa i zasada działania układu przewietrzania skrzyni korbowej 290
5.3.2. Wymagania dotyczące kontroli układu przewietrzania skrzyni korbowej 292
5.4. Kontrola układów recyrkulacji spalin silników ZI i ZS 294
5.5. Układ EGR w diagnostyce OBD II samochodów Chrysler 301
5.6. Układy powietrza dodatkowego 304
5.7. Monitory elementów systemowych 306
6. Informacja diagnostyczna i komunikacja w systemie OBD
6.1. Transmisja informacji diagnostycznej w systemach OBD II 319
6.2. Interfejs komunikacyjny PWM zgodny z SAE J1850 331
6.3. Interfejs komunikacyjny VPW zgodny z SAE J1850 334
6.4. Standard ISO 9141-2 338
6.5. Standard ISO 14230 (Keyword Protocol 2000) 344
6.6. Standard ISO/DIS 15765 (CAN 2.0) 345
6.7. Porównanie protokołów CAN i KWP 2000 348
6.8. Port diagnostyczny DLC 355
7. Charakterystyka informacji diagnostycznej w systemach OBD
7.1. Wstęp 365
7.2. Diagnostyczne tryby pracy systemu OBD II 367
7.3. Właściwości funkcjonalne i elektryczne oraz badania standardowego czytnika kodów OBD II 376
7.4. Właściwości czytników informacji diagnostycznych w systemach OBD II/EOBD 389
8. Wykorzystanie pokładowej informacji diagnostycznej na stacjach kontroli pojazdów
8.1. OBD a badania kontrolne pojazdów 414
8.2. Wiarygodność instrumentalnych testów toksyczności pojazdów samochodowych 416
8.3. Wiarygodność informacji diagnostycznej systemów OBD 419
8.4. Program badań kontrolnych w USA z wykorzystaniem systemu OBD II 424
8.5. Niemiecka procedura kontrolna badań toksyczności i odczyt informacji z systemu OBD 432
8.6. Procedura badań kontrolnych w Polsce 437
8.7. Propozycja modyfikacji procedury badań technicznych pojazdów 454
8.8. Uszkodzenia i dysfunkcje systemów diagnostyki pokładowej 456
9. Rozwój systemów diagnostycznych i transmisji danych
9.1. Funkcjonalność systemów diagnostycznych 463
9.2. Rodzaje sieci w pojazdach 464
9.3. Sieci informatyczne w diagnostyce pokładowej 471
9.4. Rozwój systemu OBD 475
Wykaz skrótów, oznaczeń i symboli 488
Spis kodów błędów 515
Tytuły książek o podobnej tematyce:
Systemy transmisji danych , Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych , Car electronic systems , Elektryczne i elektroniczne wyposażenie pojazdów samochodowych cz.1 Wyposażenie elektryczne i elektromechaniczne , Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej , Magistrale danych w pojazdach standardy i protokoły , Elektrotechnika i elektronika w samochodach
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.