MOTOWIEDZA - Internetowa Księgarnia Motoryzacyjna
Promocja! HONDA CBR 600FA MODELE Z 2011-2012 R. – OPIS NAPRAW I OBSŁUGI HAYNES w cenie 170,38 zł !
Witamy w Księgarni Motowiedza! Sprzedajemy literaturę techniczną i motoryzacyjną wydawnictw: Auto, WKŁ, Haynes, Motomarketing i AutoElektro. Oferujemy książki typu sam naprawiam samochód, budowa i eksploatacja oraz obsługa i naprawa. Zapewniamy szybką dostawę oraz konkurencyjne ceny - Serdecznie zapraszamy do zakupów!
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Wybierz kategorię
ALBUMY I ENCYKLOPEDIE (0)
BEZPIECZEŃSTWO CZYNNE I BIERNE (0)
BLACHARSTWO I LAKIERNICTWO (0)
- Układ chłodzenia (0)
- Układ elektryczny (0)
- Układ hamulcowy (0)
- Układ kierowniczy (0)
- Układ klimatyzacji (0)
- Układ napędowy (0)
- Układ rozrządu (0)
- Układ smarowania (0)
- Układ zapłonowy (0)
- Układ zasilania (0)
- Zawieszenie samochodu (0)
BUDOWNICTWO LĄDOWE I KOLEJNICTWO (0)
CZASOPISMA I MAGAZYNY (0)
- AUTOELEKTRO (0)
- PORADNIK SERWISOWY (0)
DANE AUTODATA (0)
- Dane diagnostyczne (0)
- Dane naprawcze (0)
- Diagnoza i regulacja silnika (0)
DIAGNOSTYKA I DIAGNOZOWANIE (0)
HISTORIA MOTORYZACJI (0)
INFORMATORY TECHNICZNE BOSCH (0)
- Samoloty (1)
- TECHBOOKS DIY MANUALS (0)
- APRILIA (0)
- BMW (2)
- DUCATI (0)
- GILERA (0)
- HONDA (6)
- KAWASAKI (1)
- PEUGEOT (0)
- PIAGGIO (1)
- SIMSON (0)
- SUZUKI (0)
- TRIUMPH (2)
- VESPA (1)
- YAMAHA (1)
- ALFA ROMEO (0)
- AUDI (2)
- BMW (2)
- CHEVROLET (0)
- CHRYSLER (0)
- CITROEN (0)
- DACIA (0)
- DAEWOO (2)
- DODGE (0)
- FIAT (2)
- FORD (6)
- FSO (0)
- HONDA (0)
- HYUNDAI (0)
- INFINITI (0)
- JAGUAR (0)
- JEEP (0)
- Kia (0)
- LADA (0)
- LAND ROVER (0)
- LEXUS (0)
- MAZDA (2)
- MG (1)
- MINI (0)
- MITSUBISHI (0)
- NISSAN (4)
- OPEL (4)
- PEUGEOT (1)
- PLYMOUTH (0)
- PONTIAC (0)
- RENAULT (0)
- ROVER (0)
- SAAB (1)
- SEAT (1)
- SKODA (1)
- SUZUKI (0)
- TOYOTA (1)
- VOLVO (0)
LOGISTYKA (0)
LUDZIE TWORZĄCY HISTORIĘ MOTORYZACJI (0)
MILITARIA (0)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE I AKADEMICKIE (0)
POZOSTAŁE (0)
PRAWO I PRZEPISY W MOTORYZACJI (0)
PRZEWODNIKI I PORADNIKI (0)
SCHEMATY ELEKTRYCZNE SAMOCHODÓW (0)
- Alfa Romeo (0)
- Audi (0)
- Bmw (0)
- Citroen (0)
- Daewoo (0)
- Fiat (0)
- Ford (0)
- Honda (0)
- Hyundai (0)
- Kia (0)
- Lancia (0)
- Mazda (0)
- Mercedes (0)
- Mini Cooper (0)
- Mitsubishi (0)
- Nissan (0)
- Opel (0)
- Peugeot (0)
- Renault (0)
- Rover (0)
- Saab (0)
- Seat (0)
- Skoda (0)
- Ssang Yong (0)
- Subaru (0)
- Suzuki (0)
- Toyota (0)
- Volkswagen (0)
- Volvo (0)
- Autoporadnik (0)
- Budowa, naprawa, eksploatacja (0)
- Eksploatacja i naprawy samochodów (0)
- Jak... (0)
- Opisy techniczne i dane regulacyjne (0)
- Pojazdy samochodowe (0)
- Poradnik użytkownika (0)
- Samochody marzeń (0)
- Katalogi instalacji elektrycznych (0)
SŁOWNIKI MOTORYZACYJNE (0)
SPORT W MOTORYZACJI (0)
TRANSPORT (0)
TUNING (0)
ZAPOWIEDZI WYDAWNICZE (0)
ZESTAWY. TANIE KSIĄŻKI (0)
Wydawnictwo
Ostatnio oglądane
Wybierz markę swojego auta
AUDI książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik CITROEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik BMW książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik DAEWOO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FIAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FORD książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FSO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik HONDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MAZDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MERCEDES książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik OPEL książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik NISSAN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik PEUGEOT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik RENAULT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SEAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik TOYOTA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SKODA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik VOLKSWAGEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik
Język
PolskiEnglish
Informacje o produkcie
KE – JETRONIC BUDOWA I DZIAŁANIE UKŁADU WTRYSKOWEGO
Wydawnictwo: Instalator Polski
ISBN
PS 2/2005
Liczba stron
50
Oprawa
broszrowa
Format
B5
Rok wydania
2005
Język
polski
Cena
Produkt archiwalny

OPIS
PRODUKTU

KE – JETRONIC BUDOWA I DZIAŁANIE UKŁADU WTRYSKOWEGO

Poradnik Serwisowy nr. 2/2005 Kompendium wiedzy warsztatowej sprzedawany za pośrednictwem www.motowiedza.pl

 

W tym numerze Poradnika opisano budowę i zasadę działania podstawowych elementów układu wtryskowego KE-Jetrnic, na przykładzie układu montowanego w samochodach Mercedes-Benz. Przedstawiony opis działania układu, dane techniczne oraz schematy układów elektrycznych mają wyłącznie charakter poglądowy. Układ KE-Jetronik został po raz pierwszy zamontowany w 1982 r. w modelu Mercedes-Benz 190E. W 1984 r. pojawił się już jako trzecia generacja w modelu 124 . Układ KE-Jetronic, szczegółowe dane techniczne, schematy układów elektrycznych dla samochodu Mercedes-Benz 201 i 190 z silnikami 102 zostaną podane w kolejnym poradniku

 

Wprowadzenie:

 

Układ wtryskowy KE-Jetronic powstał w wyniku wyposażenia mechaniczno-hydraulicznego układu wtryskowego K-Jetronic w elektroniczne urządzenie sterujące wraz z niezbędnymi elementami dodatkowymi….

Rys.1.1. Schemat układu KE-Jetronic montowanego w silnikach 102.961 samochodów Mercedes-Benz

Rys.1.2. Schemat układu KE-Jetronic montowanego w silnikach 102.983 samochodów Mercedes-Benz

Rys.1.3. Schemat układu KE3-Jetronic montowanego w silnikach 102.983 samochodów Mercedes-Benz

 

Tabela: Dane techniczne wybranych modeli Mercedes-Benz z układem wtryskowym KE-Jetronic

 

Obwód zasiania paliwem

·         Działanie obwodu zasilania paliwem

   Rys. 2.1. Schemat działania obwodu zasilania paliwem

   Rys. 2.2. Elementy utrzymujące „resztkowe” ciśnienie w układzie paliwowym

·         Zbiornik paliwa

- komora tłumiąca – rys. 2.3

- system przewietrzania zbiornika paliwa – rys. 2.4

- korek wlewu paliwa – rys. 2.5

- zespół czujnika poziomu paliwa – rys. 2.6

- schemat połączeń elektrycznych czujnika poziomu paliwa – rys. 2.7

·         Układ odprowadzania par paliwa

   Rys. 2.8. Przykład rozmieszczenia w pojeździe elementów kładu zapobiegającego przed       przedostawaniem się par paliwa do atmosfery

   Rys. 2.9. Schemat układu zapobiegającego przedstawianiu się par paliwa do atmosfery

   Rys. 2.10. Zawór przewietrzający

   Rys. 2.11. Zawór odprowadzania par paliwa

   Rys. 2.12. Zespół przepustnic

   Rys. 2.13. Zawór termiczny otwierany przy temperaturze 50º C lub 70º C

·         Pompa paliwa

- działanie pompy paliwa – rys. 2.14

         Rys. 2.16. Schemat połączeń elektrycznych układu KE

·         Filtr paliwa

   Rys. 2.17. Przekrój poprzeczny przez filtr paliwa(wersja z tłumikiem)

·         Akumulator paliwa

   Rys. 2.18. Akumulator paliwa

·         Przeponowy regulator ciśnienia

   Rys. 2.19. Przeponowy regulator ciśnienia podczas pracy silnika

   Rys. 2.20. Przeponowy regulator ciśnienia - silnik unieruchomiony

 

Układ przygotowania mieszanki

·         Przepływomierz powietrza

   Rys. 3.1. Schemat przepływu powietrza i paliwa

   Rys. 3.2. Zespół regulacji składu mieszanki

   Rys. 3.4. Przepływomierz powietrza – schemat działania

   Rys. 3.5. Trzy przykładowe położenia tarczy spiętrzającej

   Rys. 3.6. Siły działające na przepływomierz

·         Rodzaje paliwa

   Rys. 3.7. Schemat rozdzielacza paliwa

·         Mechaniczna regulacja podstawowego składu mieszanki

   Rys. 3.8. Sposób mechanicznej regulacji podstawowego składu mieszanki

   Rys. 3.9. Sposób zmiany dawki paliwa

   Rys. 3.10. Różnica ciśnień pomiędzy komorami umożliwiająca przepływ paliwa

·         Elektroniczna regulacja składu mieszanki

   Rys. 3.11. Sposób elektronicznej regulacji składu mieszanki

   Rys. 3.12. Elektrohydrauliczny nastawnik ciśnienia

   Rys. 3.13. Zmiana dawki paliwa za pomocą elektrohydraulicznego nastawnika

- Wzbogacanie mieszanki

   Rys. 3.14. Przepływ sygnałów w fazie nagrzewania silnika po uruchomieniu

            - Hamowanie silnikiem

   Rys. 3.15. Sterowanie dawką paliwa przy hamowaniu silnikiem

-Praca nagrzanego silnika

   Rys. 3.16. Elektrohydrauliczny nastawnik ciśnienia – podstawowe położenie pracy

- Awaryjny tryb pracy układu KE

   Rys. 3.17. Sterowanie dawką paliwa w trybie awaryjnym

·         Wtryskiwacze

   Rys. 3.18. Widok i przekrój wzdłużny wtryskiwacza

   Rys. 3.19. Wtryskiwacz omywany powietrzem

 

Elementy elektryczne układu KE – Jetronic

·         Przekaźnik przepięciowy

   Rys. 4.1. Schemat połączenia przekaźnika przepięciowego K1

·         Sterownik układu KE – Jetronic

·         Czujnik temperatury

- Czujnik temperatury płynu

- Czujnik temperatury powietrza

         Rys. 4.2. Charakterystyka zmian oporności elementu pomiarowego w funkcji temperatury płynu/powietrza

·         Czujnik ilości zasysanego powietrza

   Rys. 4.3. Widok potencjometru w czujniku ilości powietrza

   Rys. 4.4. Zespół przepustnicy po zdjęciu filtra powietrza

   Rys. 4.5. Budowa czujnika położenia przepustnicy

   Rys. 4.6. Schemat połączenia elektrycznego

·         Czujnik położenia przepustnicy

·         Mikrowyłacznik

 

Działanie układu KE – Jetronic w różnych warunkach pracy silnika

      - Wzbogacanie mieszanki podczas rozruchu silnika

      - Wzbogacanie mieszanki podczas nagrzewania silnika

      - Wzbogacanie mieszanki podczas przyspieszenia

      - Regulacja mieszanki przy częściowym obciążeniu silnika

      - Regulacja mieszanki przy pełnym obciążeniu silnika

      - Działanie układu KE podczas hamowania silnika

      - Ograniczenia maksymalnej prędkości obrotowej silnika

      - Regulacja lambda składu mieszanki

      - Awaryjny tryb pracy układu KE

 

Dodatkowe elementy układu KE-Jetronic

·         Regulator biegu jałowego

   - Zawór powietrza dodatkowego

   Rys. 6.1. Zawór powietrza dodatkowego

  - Zawór stabilizacji obrotów silnika na biegu jałowym

  - Elektroniczna regulacja obrotów na biegu jałowym

  Rys. 6.2. Schemat połączeń elektrycznych – zasilanie pompy paliwa i spirali grzejnej zaworu dodatkowego powietrza (na przykładzie 190 E standard)

  Rys. 6.3. Schemat działania układu stabilizacji obrotów biegu jałowego w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów i sprężarką układu klimatyzacji

  Rys. 6.4. Schemat układu elektronicznej regulacji obrotów na przykładzie silnika 103

  - Zawór obrotowy biegu jałowego sterowany elektronicznie

  Rys. 6.5. Regulator obrotów biegu jałowego silnika jednouzwojeniowy

  Rys. 6.6. Schemat elektronicznej regulacji obrotów biegu jałowego silnika na przykładzie pojazdu 190 E 2.3-16 Standard

  Rys. 6.7. Regulator obrotów biegu jałowego silnika (trzy styki)

  - Zawór biegu jałowego z płytą oporową

·         Wtryskiwacz rozruchowy

  Rys. 6.9. Wtryskiwacz rozruchowy

  - Sterowanie wtryskiwacza rozruchowego włącznikiem termiczno-czasowym

  Rys. 6.10. Schemat obwodu elektrycznego wtryskiwacza rozruchowego

  Rys. 6.11. Schemat obwodu elektrycznego wtryskiwacza rozruchowego sterowanego przez przekaźnik pompy paliwa

  - Sterowanie wtryskiwacza rozruchowego przez przekaźnik pompy paliwa

·         Włącznik kick-down

  Rys.6.12. Czas pracy wtryskiwacza rozruchowego do temperatury płynu chłodżącego +60ºC

 

Diagnostyka silnika

         Rys. 7.1. Oznaczenie styków w gnieździe diagnostycznym

        Rys. 7.2. Elementy układu KE-Jetronic montowanego w samochodach 190E

 

Układ zapłonowy

·         Zapłon tranzystorowy TSZ

  Rys. 8.2. Schemat układu zapłonowego TSZ

  Rys. 8.3. Moduł zapłonowy

  Rys. 8.4. Schemat układu przyspieszenia zapłonu w fazie nagrzewania silnika

·         Zapłon elektroniczny ZEL

  Rys. 8.5. Elementy elektronicznego układu zapłonowego EZL

  Rys. 8.6. Schemat blokowy elektronicznego układu zapłonowego EZL

  Rys. 8.7. Moduł zapłonowy

  Rys. 8.8. Schemat elektryczny układu zapłonowego EZL

 

Schematy elektryczne

PRODUKTY
POKREWNE

INNI KLIENCI
KUPILI RÓWNIEŻ

ZAPYTAJ O
PRODUKT

GALERIA

Galeria

PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA

PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU

W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
  • Przesyłka krajowa
    • Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
    • Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
  • Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
  • Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.

OPINIE O
PRODUKCIE

Dodaj Komentarz
Ocena
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
© MOTOWIEDZA. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.