OPIS
PRODUKTU
MATIZ UKŁADY STERUJĄCE PRACĄ SILNIKA DIAGNOZOWANIE
Poradnik Serwisowy - kompendium praktycznej wiedzy warsztatowej nr. 5/2004
Informacje zawarte w tym poradniku oferowanym w księgarni www.motowiedza.pl są odzwierciedleniem wiedzy teoretycznej i praktycznej zdobytej w czasie pracy przy obsłudze i naprawach samochodu Matiz
Od autora:
Niniejszy poradnik powinien stanowić pomoc przy wykrywaniu przyczyn usterki zasygnalizowanej kontrolką SES. Podane w publikacji procedury odnoszą się do poszczególnych kodów błędów, które można odczytywać poprzez kod błyskowy kontrolki, jak również przy pomocy diagnoskopów Scanner 11 lub Scan 100. W niektórych przypadkach, np. obsługa immobilizera, prawidłowa diagnostyka układu jest niemożliwa bez użycia diagnoskopu.
Spis treści:
1. Elementy sterujące układem
- sterowanie wtryskiem paliwa
- pompa paliwa
- regulator ciśnienia paliwa
- magistrala paliwa
- sekwencyjny wtrysk paliwa
- układ odpowietrzania
- kompensacja obrotów silnika
- układ zapłonowy
- świece zapłonowe
- cewka zapłonowa
- rozdzielacz zapłonu
- ECM
- kontrolka SES
- MAP
- MAT
- CTS
- TPS
- czujnik tlenu
- katalizator
- błąd obwodu wtryskiwaczy
- czujnik optyczny
- CCP
- VSS
- IACV
- obwód przekaźnika sprężarki klimatyzatora (A/C)
- wolne obroty wentylatora
- wysokie obroty wentylatora
- czujnik spalania stukowego
- zawór recyrkulacji spalin
- immobiliser
- termistor parownika
2. Lokalizacja bezpieczników i przekaźników
3. Procedury usuwania usterek nie określonych kodem DTC
- kod diagnostyki
- numer pinu
- opis
- kontrolna układu diagnostycznego
· Problemy, które nie powodują generowania DTC
- rozrusznik pracuje – silnik uruchamia się – brak DTC
- silnik niesprawny – kontrolka SES nie zapala się brak DTC
- kontrolka SES po zwarciu A i C w złączu ALDL mimo zapamiętanych DTC, nie błyska
- sprawdzanie obwodu przekaźnika głównego – brak DTC
- sprawdzanie MAP – ciśnienie w kolektorze ssącym – brak DTC
- układ sterowania obrotów biegu jałowego silnika – brak DTC
- usterka układu zapłonowego – brak DTC
- nie pracuje wentylator – wolne i wysokie obroty – brak DTC
4. Procedury usunięcia usterek określonych kodem DTC generowanym przez ECM
- DTC 0105 – niski sygnał MAP
- DTC 0105 – wysoki sygnał MAP
- DTC 0110 – niski sygnał czujnika MAT
- DTC 0110 – wysoki sygnał czujnika MAT
- czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym
- czujnik temperatury płynu chłodzącego
- DTC 0015 – zbyt wysoki sygnał CTS
- DTC 0120 – niski sygnał czujnika TPS
- DTC 0120 – wysoki sygnał czujnika TPS
- DTC 0130 - sonda lambda ( czujnik tlenu) nie działa
- DTC 0201 – wtryskiwacz i zwarcie do masy lub akumulatora
- DTC 0202 – wtryskiwacz II zwarcie do masy lub akumulatora
- DTC 0203 – wtryskiwacz III zwarcie masy lub akumulatora
- DTC 0320 – błędne działanie czujnika optycznego prędkości obrotowej silnika
- DTC 0325 – uszkodzony czujnik spalania detonacyjnego
- DTC 0340 – błędne działanie czujnika optycznego
- DTC 0400 – niski sygnał włączania/ wyłączania zaworu EGR
- DTC 0400 – wysoki sygnał włączanie/ wyłączanie
- DTC 0440 – zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa zwarcie do prądu
- DTC 0500 – błędny sygnał czujnika prędkości pojazdu
- DTC 0505 – usterka zaworu sterującego powietrzem na biegu jałowego (IAC)
- DTC 0560 – zbyt wysokie lub zbyt niskie napięcie akumulatora
- DTC 0601 – błąd modułu ECM
- DTC 1100 – nie działa funkcja korekcji składu mieszanki
- DTC 1500 – przerwa w obwodzie parownika
- DTC 1510 – obwód wyjściowy przekaźnika głównego – kontrola obwodu
- DTC 1510 – obwód wyjściowy przekaźnika głównego zwarty do akumulatora
- DTC 1600 – błąd immobilizera wykrywany przez ECM – brak odpowiedzi
- DTC 1601 – błąd immobilizera – odpowiedź nieprawidłowa
- DTC 1602 – błąd immobilizera – zablokowany ECM
- DTC 1610 – obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do masy
- DTC 1610 – obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do prądu
- DTC 1620 – wyłączniki klimatyzatora – zwarcie do masy
- DTC 1620 – wyłącznik klimatyzatora – zwarcie do prądu
- DTC 1630 – przekaźnik niskich obrotów wentylatora : przerwa w połączeniach lub zwarcie masy
- DTC 1630 – przekaźnik niskich obrotów wentylatora : przerwa w połączeniach lub zwarcie do prądu
- DTC 1631 – przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę lub zwarcie do masy
- DTC 1631 – przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę w połączeniach lub zwarcie do prądu
Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów:
· elektronika
· elektryka
· diagnostyka
· technologia napraw mechanicznych
· lakiernictwo i blacharstwo
·
Artykuły zawierają:
· wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
· opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
· technologie napraw najnowocześniejszych układów,
· porady ekspertów z branży,
· prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
· omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.