OPIS
PRODUKTU
VADEMECUM LAKIERNIKA CZĘŚĆ 1 i 2
Poradniki Serwisowe nr.02/2008 i 03/2008 dotyczące lakiernictwa samochodowego Kompendium praktycznej wiedzy warsztatowej oferowane w www.motowiedza.pl
Technologia lakierowania fabrycznego. Rodzaje powłok lakierniczych. Dobór koloru. Wady lakiernicze. BHP w lakiernictwie. Organizacja lakierni. Modernizacja lakierni w oparciu o LZO. Podstawowe zasady przy projektowaniu lakierni. Ochrona środowiska w warsztacie lakierniczym. Prace lakiernicze. Przygotowanie powierzchni lakierowanej. Szpachlowanie. Szlifowanie. Pistolety lakiernicze. Myjnie do pistoletów. Materiały polerskie.
Zestaw zawiera dwa poradniki serwisowe (wydanie elektroniczne na płytach CD-ROM):
- Vademecum Lakiernika - część 1. Poradnik Serwisowy nr 02/2008
- Vademecum Lakiernika - część 2. Poradnik Serwisowy nr 03/2008
Zawód lakiernika to – wbrew pozorom – nie tylko zwykła praca. Dzisiaj to coś znacznie więcej. Dobry lakiernik to osoba posiadająca nie tylko bardzo duży zakres wiedzy teoretycznej lub znająca obsługę komputera, to profesjonalista umiejący tak zastosować poznane metody napraw, aby przy użyciu posiadanych narzędzi i materiałów sprostać wymaganej jakości usług. Jednak, by stać się artystą w zmieniającej się ciągle rzeczywistości, potrzebna jest fachowa wiedza.
Pierwszą część „Vademecum lakiernika” ma pomóc w rozwianiu wątpliwości, wybraniu właściwej metody i pogłębieniu własnej wiedzy, która jest największym sprzymierzeńcem w codziennej pracy. Choć metod i sposobów naprawy jest wiele, autor postarał się przedstawić optymalny sposób ich przeprowadzania. Również pośród sprzętu warsztatowego w opisie został wybrać ten, na którego warto zwrócić uwagę.
„Vademecum lakiernika” Cechuje jeszcze jedna, niestety rzadko spotykana w naszej branży, dodatkowa cecha, a mianowicie obiektywizm. Ze względu na bogactwo treści, „Vademecum…” zostało podzielone na dwie części. W pierwszej z nich omówiono m.in. technologie lakierowania fabrycznego, rodzaje powłok lakierniczych, właściwe dobieranie koloru, wady lakieru czy organizację pracy w lakierni. W drugiej części, przedstawione zostały m.in. zagadnienia związane z pracami lakierniczymi, przegląd kabin i pistoletów lakierniczych, kompresorów i materiałów polerskich.
Część druga Vademecum lakiernika” to kompendium pewnego zakresu praktycznej wiedzy oraz
przegląd niektórych urządzeń niezbędnych w serwisie naprawczym lakierni samochodowej. Starannie
wyselekcjonowane narzędzia potrzebne przy lakierowaniu samochodów, prezentowane w rozdziale drugim, dadzą pewne ich spektrum, spośród którego możemy nabyć te najbardziej optymalne dla naszej firmy. Przedstawione oferty z branży lakierniczej mogą również być przydatną „bazą wyjściową”, konfrontowaną z propozycjami, których niniejszy poradnik nie zawiera.
ZAWARTOŚĆ ZESTAWU
Poradnik serwisowy 02/2008. VADEMECUM LAKIERNIKA - część 1
Spis treści:
Wstęp
1. Warto wiedzieć
1.1. Technologia lakierowania fabrycznego
1.2. Rodzaje powłok lakierniczych
1.3. Dobór koloru
1.4. Wady lakiernicze
1.4.1. Złuszczanie się materiałów poliestrowych
1.4.2. Przebarwienia (plamy) w lakierach dwuwarstwowych
1.4.3. Odznaczanie się krawędzi pod lakierem
1.4.4. Efekt „pomarańczowej skórki
1.4.5. Podnoszenie się powłoki
1.4.6. Zacieki
1.4.7. Pęcherzyki
1.4.8. Niepełne krycie lakieru bazowego lub tworzenie się pasm
1.4.9. Różnice odcieni między elementami
1.4.10. Tworzenie się chmurek na lakierach metalicznych
1.4.11. Rybie oczka (kraterki)
1.4.12. Wtrącenia w lakierze
1.4.13. Ślady po wykonanym polerowaniu
1.4.14. Ślady po szlifowaniu
1.4.15. Pęcherzyki wodne
1.4.16. Brak przyczepności (złuszczanie się lakieru
1.4.17. Utrata połysku (matowienie)
1.4.18. Pękanie lakieru
1.4.19. Brak przyczepności do tworzyw sztucznych
1.4.20. Żółknięcie lakieru bezbarwnego
1.4.21. Brak przyczepności lakieru bezbarwnego
1.4.22. Tworzenie się kraterków w formie nakłucia (igiełkowanie)
1.4.23. Plamy wodne
1.4.24. Kredowanie
1.4.25. Plamy i wżery spowodowane czynnikami zewnętrznymi
1.4.26. Rysy po myjni
2. BHP w lakiernictwie
3. Organizacja lakierni
3.1. Modernizacja lakierni w oparciu o LZO
3.1.1. Kabiny lakiernicze
3.1.2. Pistolety natryskowe
3.1.3. Lakiery nawierzchniowe
3.1.4. Inne materiały lakiernicze
3.1.5. Instalacje sprężonego powietrza
3.1.6. Aplikacja produktów wodorozcieńczalnych
3.1.7. Promienniki podczerwieni
3.1.8. Oznaczenie produktów
3.1.9. Inne aspekty modernizacji pod kątem LZO
3.2. Podstawowe zasady przy projektowaniu lakierni
3.3. Ochrona środowiska w warsztacie lakierniczym
3.3.1. Standardy emisyjne dla kotłowni warsztatowych
3.3.2. Wykonanie bilansu LZO
3.3.3. Praca w kabinie lakierniczej
Poradnik serwisowy 03/2008. VADEMECUM LAKIERNIKA - część 2
Spis treści:
Wstęp
1. Prace lakiernicze
1.1. Przygotowanie powierzchni
1.2. Szpachlowanie
1.3. Szlifowanie
1.4. Technologia lakierowania „na mokro”
1.5. Technologia lakierowania „na sucho”
1.6. Cieniowanie elementów
1.7. Polerowanie w pracy lakiernika
1.8. Podstawowe wiadomości dotyczące lakierowania tworzyw sztucznych
2. Przegląd wybranych ofert z branży lakierniczej
2.1. Nowe linie produktów lakierniczych
2.2. Pistolety lakiernicze
2.3. Myjnie do pistoletów
2.4. Materiały polerskie
Jak ocenić informacje i wybrać kabinę lakierniczą do samochodów osobowych?
Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów:
· elektronika
· elektryka
· diagnostyka
· technologia napraw mechanicznych
· lakiernictwo i blacharstwo
Artykuły zawierają:
· wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
· opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
· technologie napraw najnowocześniejszych układów,
· porady ekspertów z branży,
· prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
· omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.