OPIS
PRODUKTU
WTRYSK BENZYNY. AUTO PORADNIK
JAK NAPRAWIĆ I DOKONAĆ REGULACJI UKŁADÓW WTRYSKOWYCH BENZYNY
Książka zawiera informacje niezbędne do dokonania prawidłowej obsługi, podstawowych regulacji i usuwania najczęstszych usterek układów wtryskowych benzyny popularnych samochodów. Opisano krótką historię rozwoju układów wtryskowych oraz opis budowy i działania poszczególnych części układów, sposoby współpracy z układem zapłonowym i sposoby samodiagnostyki. Omówiono przyrządy diagnostyczne, podstawowe czynności sprawdzające części układów oraz sposoby rozpoznawania usterek (za pomocą czytnika kodów).
Szczegółowo opisano układy: Bosch Mono-Motronic oraz Motronic, Ford EEC IV, GM Multec MPI oraz SPI, Honda/Rover PGM-FI, Magneti-Marelli G5, G6, 8F, Mazda EGI, Nissan ECCS, Renix MPI oraz SPI, Rover MEMS oraz SPI, Toyota TCCS, VW Digifant, Weber- Marelli. W każdym opisie zamieszczono sposoby działania i regulacji, sprawdzania czujników i elementów wykonawczych, wykaz styków urządzenia sterującego oraz wykaz kodów usterek.
Opisy są zwięzłe , przedstawiają poszczególne prace "krok po kroku". Bogaty materiał ilustracyjny ułatwia wykonanie pracy.
Poradnik jest doskonałym źródłem fachowych wiadomości.
SPIS TREŚCI:
1.) HISTORIA ROZWOJU UKŁADÓW WTRYSKU BENZYNY
2.) WŁAŚCIWOŚCI UKŁADÓW WTRYSKU BENZYNY I SYSTEMÓW STEROWANIA
1. Definicja systemu sterowania silnikiem
2. Sygnały analogowe i cyfrowe
3. Podstawowe wiadomości z dziedziny elektrotechniki
4. Systemy sterowania silnika
5. Zapłon elektroniczny
6. Elektroniczne układy wtrysku benzyny
7. Czujniki układu wtrysku benzyny
8. Elementy wykonawcze układu wtrysku benzyny
9. Obwód zasilania w paliwo
10. Turbodoładowanie
11. Katalizator i kontrola spalin
3.) PRZYRZĄDY DIAGNOSTYCZNE
1. Wstęp
2. Przyrządy diagnostyczne
4.) PODSTAWOWE CZYNNOŚCI SPRAWDZAJĄCE
Ogólne czynności sprawdzające
1. Wstęp
2. Sprawdzanie napięcia
3. Sprawdzanie rezystancji
4. Sprawdzenia cyklu pracy
5. Potencjometr
6. Sprawdzanie stopnia sprężania
7. Sprawdzanie obwodu wtórnego (wysokiego napięcia) układu zapłonu w pojazdach z rozdzielaczem
8. Sprawdzanie obwodu wtórnego (wysokiego napięcia) układu zapłonu w pojazdach bez rozdzielacza
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
9. Sygnał inicjujący obwodu pierwotnego - czujnik położenia wału korbowego
10. Podstawowy sygnał inicjujący - czujnik hallotronowy
11. Obwód pierwotny układu zapłonowego
12. Czujnik spalania stukowego
13. Obsługa wtryskiwacza paliwa wielopunktowego układu wtryskowego (MPI)
14. Obsługa wtryskiwacza paliwa jednopunktowego układu wtryskowego (SPI)
15. Indukcyjny czujnik fazy
16. Hallotronowy czujnik fazy
17. Przepływomierz powietrza
18. Czujnik ciśnienia bezwzględnego - analogowy i cyfrowy
19. Czujnik temperatury powietrza
20. Potencjometr regulacyjny CO
21. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
22. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
23. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
24. Czujnik prędkości pojazdu
25. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
26. Grzałka obudowy przepustnicy i kolektora
27. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
28. Wyłącznik bezwładnościowy
29. Przekaźniki systemu
30. Pompy paliwa
31. Ciśnienie w układzie paliwa (wtrysk jednopunktowy i wielopunktowy)
32. Sonda lambda
33. Próbkowanie sygnału z sondy lambda
34. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
5.) DIAGNOSTYKA TECHNICZNA USTEREK
Przegląd podstawowy
Rozpoznawanie usterek za pomocą czytnika kodów (FCR)
Rozpoznawanie usterek
1. Złe wyniki analizy spalin - pojazdy bez katalizatora i z katalizatorem
2. Podstawowe czynności wykonywane przed przystąpieniem do rozpoznawania usterek
3. Zimny silnik nie daje się uruchomić
4. Gorący silnik nie daje się uruchomić
5. Wypadanie zapłonów
6. Mieszanka za bogata
7. Mieszanka za uboga
8. Brak mocy
9. Nierównomierna praca silnika
10. Silnik dławi się lub przestaje pracować na biegu jałowym (także źle pracuje w okresie nagrzewania)
11. Zła praca silnika w okresie nagrzewania
12. Spalanie stukowe
13. Wybuchy mieszanki w układzie wlotowym
14. Wybuchy mieszanki w układzie wydechowym
15. Usterki chwilowe
Lista objawów
Ocena głównych funkcji silnika za pomocą urządzeń diagnostycznych
6.) BOSCH MOTRONIC MPI (35-stykowy, 55-stykowy i 88-stykowy)
Warunki techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Pierwotny i wtórny obwód układu zapłonowego
5. Wtrysk benzyny (MPI)
6. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
7. Czynności przygotowawcze
8. Regulacje przepustnicy
9. Sprawdzanie punktu zapłonu
10. Regulacje biegu jałowego
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
11. Czujnik położenia wału korbowego
12. Obwód pierwotny układu zapłonowego
13. Czujnik spalania stukowego
14. Działanie wtryskiwacza paliwa
15. Hallotronowy czujnik identyfikujący cylindry, silniki 16-zaworowe produkowane przez koncern GM
16. Przepływomierz powietrza
17. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
18. Czujnik temperatury powietrza
19. Potencjometr CO
20. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
21. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
22. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
23. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
24. Masy i napięcia zasilające urządzenia
25. Przekaźniki systemu
26. Ciśnienie paliwa
27. Sonda lambda
28. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
Kody usterek
29. Odczytywanie kodów usterek
Tablica kodów usterek - BMW - Motronic 1.1, 1.3
Tablica kodów usterek - BMW - Motronic 1.7, 3.1
Tablica kodów usterek - Citroën/Peugeot - Motronic
Tablica kodów usterek - GM Motronic
7.) FORD EEC IV MPI/CFi
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon rozdzielaczowy
5. Zapłon bezrozdzielaczowy
6. Wtrysk benzyny
7. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
8. Przygotowanie do regulacji
9. Regulacje przepustnicy
10. Sprawdzanie punktu zapłonu
11. Regulacje przewodów obsługowych
12. Regulacje biegu jałowego
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
13. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego
14. Element wyzwalający zapłon - czujnik hallotronowy
15. Obwód pierwotny układu zapłonu
16. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
17. Działanie wtryskiwacza (SPI)
18. Czujnik identyfikujący cylindry
19. Przepływomierz powietrza
20. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
21. Czujnik temperatury powietrza
22. Potencjometr regulacyjny CO
23. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
24. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
25. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego (typ Hitachi)
26. Silnik krokowy
27. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego
28. Wyłącznik bezwładnościowy
29. Przekaźniki systemu
30. Pompa paliwa
31. Ciśnienie paliwa
32. Sonda lambda
33. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
34. Układ recyrkulacji spalin EGR
35. System napowietrzania układu wydechowego
Kody usterek
36. Odczytywanie kodów usterek
Tablica kodów usterek podstawowej wersji EEC IV (silniki 2.0 SOHC i 2.8 V6)
Tablica dwucyfrowych kodów usterek ulepszonej wersji EEC IV (oprócz 2.4/2.9 V6 z katalizatorem)
Tablica dwucyfrowych kodów usterek ulepszonej wersji EEC IV (2.4/2.9 V6 z katalizatorem) Tablica trzycyfrowych kodów usterek ulepszonej wersji EEC IV (2.4/2.9 V6 z katalizatorem)
8.) GM MULTEC MPI/SPI
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon rozdzielaczowy
5. Zapłon bezrozdzielaczowy
6. Wtrysk benzyny
7. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
8. Przygotowanie do regulacji
9. Regulacje przepustnicy
10. Sprawdzanie punktu zapłonu
11. Regulacje biegu jałowego i poziomu CO
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
12. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego lub czujnik indukcyjny 13. Element wyzwalający zapłon - czujnik hallotronowy
14. Obwód pierwotny układu zapłonowego (układ rozdzielaczowy)
15. Układ zapłonu bezrozdzielaczowy
16. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
17. Działanie wtryskiwacza (SPI)
18. Przepływomierz powietrza z "gorącym drutem"
19. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
20. Czujnik temperatury powietrza
21. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
22. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
23. Czujnik prędkości pojazdu
24. Silnik krokowy
25. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego
26. Pojedynczy przekaźnik systemu
27. Pompa paliwa i obwód
28. Ciśnienie paliwa
29. Sonda lambda
Kody usterek
30. Odczytywanie kodów usterek
Tablica kodów usterek
9.) HONDA / ROVER PGM-Fi
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon
5. Wtrysk benzyny
6. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
7. Przygotowanie do regulacji
8. Regulacje przepustnicy
9. Sprawdzanie punktu zapłonu
10. Regulacje biegu jałowego
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
11. Czujnik położenia wału korbowego
12. Obwód pierwotny układu zapłonu
13. Działanie wtryskiwacza
14. Czujnik identyfikujący cylindry
15. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
16. Czujnik ciśnienia atmosferycznego
17. Czujnik potencjometryczny zawartości CO
18. Czujnik temperatury powietrza
19. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
20. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
21. Zawór regulacyjny prędkości biegu jałowego
22. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego
23. Wyłącznik bezwładnościowy
24. Przekaźnik systemu
25. Pompa paliwa i obwód
26. Ciśnienie paliwa
27. Sonda lambda
28. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
29. Skrzynka sterująca przyłączy podciśnienia (silniki V6, 2.7)
Kody usterek
30. Odczytywanie kodów usterek
Tablica kodów usterek
10.) MAGNETI-MARELLI G5/G6/8F/8P MPI/SPI
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon
5. Wtrysk benzyny
6. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
7. Przygotowanie do regulacji
8. Regulacje przepustnicy
9. Sprawdzanie punktu zapłonu
10. Regulacje biegu jałowego
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
11. Czujnik położenia wału korbowego
12. Obwód pierwotny układu zapłonu
13. Czujnik spalania stukowego
14. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
15. Działanie wtryskiwacza (SPI)
16. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
17. Czujnik temperatury powietrza
18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
20. Czujnik prędkości pojazdu
21. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
22. Silnik krokowy
23. Grzałka korpusu przepustnicy
24. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego
25. Przekaźniki systemu
26. Pompa paliwa i obwód
27. Ciśnienie paliwa
28. Sonda lambda
29. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
Kody usterek
30. Odczytywanie kodów usterek
Tablica kodów usterek (MM G5, G6, 8P, Citroën/Peugeot)
11.) MAZDA EGI
Wymagania techniczne
Wartość rezystancji obwodu pierwotnego i punkt zapłonu
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon
5. Wtrysk benzyny
6. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
7. Przygotowanie do regulacji
8. Regulacje przepustnicy
9. Sprawdzanie punktu zapłonu
10. Regulacje biegu jałowego (typowe)
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
11. Czujnik położenia wału korbowego (w kole pasowym wału korbowego, jeśli jest)
12. Czujnik hallotronowy wyzwalający zapłon
13. Obwód pierwotny układu zapłonu
14. Czujnik spalania stukowego
15. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
16. Przepływomierz powietrza
17. Czujnik temperatury powietrza
18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr / wyłącznik)
20. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
22. Przekaźniki systemu
23. Pompa paliwa
24. Ciśnienie paliwa
25. Sonda lambda
26. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
27. Zawory elektromagnetyczne
28. Działanie układu EGR
Kody usterek
29. Odczytywanie kodów usterek
Tablica kodów usterek
12.) NISSAN ECCS
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon
5. Wtrysk benzyny
6. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
7. Przygotowanie do regulacji
8. Regulacje przepustnicy
9. Sprawdzanie punktu zapłonu
10. Regulacje biegu jałowego (typowe)
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
11. Czujnik położenia wału korbowego
12. Obwód pierwotny układu zapłonu
13. Czujnik spalania stukowego
14. Działanie wtryskiwacza (SPI)
15. Przepływomierz powietrza
16. Czujnik temperatury powietrza
17. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
18. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
19. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
20. Grzałka korpusu przepustnicy (tylko silniki z SPI)
21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
22. Przekaźniki systemu
23. Pompa paliwa
24. Ciśnienie paliwa
25. Sonda lambda
26. Filtr z węglem aktywnym i zawór podciśnieniowy układu recyrkulacji gazów wydechowych Kody usterek
27. Odczytywanie kodów usterek
28. Inne sposoby odczytywania kodów usterek - tylko w niektórych modelach
Tablica kodów usterek
13.) RENIX MPI / SPI
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon
5. Wtrysk benzyny
6. Turbodoładowanie
7. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
8. Przygotowanie do regulacji
9. Regulacje przepustnicy (MPI)
10. Regulacje przepustnicy (SPI)
11. Sprawdzanie punktu zapłonu
12. Regulacje biegu jałowego (typowe)
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
13. Czujnik położenia wału korbowego
14. Obwód pierwotny układu zapłonu
15. Czujnik spalania stukowego
16. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
17. Działanie wtryskiwacza (SPI)
18. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
19. Czujnik temperatury powietrza
20. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
21. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
22. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
23. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
24. Silnik krokowy (SPI)
25. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
26. Przekaźniki systemu
27. Pompa paliwa
28. Ciśnienie paliwa
29. Sonda lambda
30. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
Kody usterek
31. Odczytywanie kodów usterek
14.) ROVER MEMS - MPI / SPI
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon
5. Wtrysk benzyny
6. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
7. Przygotowanie do regulacji
8. Regulacje przepustnicy (MPI)
9. Sprawdzanie punktu zapłonu
10. Regulacje biegu jałowego
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
11. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego
12. Obwód pierwotny układu zapłonu
13. Czujnik spalania stukowego
14. Działanie wtryskiwaczy (MPI)
15. Działanie wtryskiwacza (SPI)
16. Czujnik identyfikujący cylindry
17. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
18. Czujnik temperatury powietrza
19. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
20. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
21. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
22. Silnik krokowy
23. Grzałka kolektora (tylko silniki SPI)
24. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
25. Wyłącznik bezwładnościowy
26. Przekaźniki systemu
27. Urządzenie wielofunkcyjne
28. Pompa paliwa
29. Ciśnienie paliwa
30. Sonda lambda
31. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
Kody usterek
32. Odczytywanie kodów usterek
15.) ROVER SPI
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon
5. Wtrysk benzyny
Regulacje
6. Przygotowanie do regulacji
7. Regulacje przepustnicy
8. Sprawdzanie punktu zapłonu
9. Regulacje biegu jałowego
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
10. Czujnik położenia wału korbowego
11. Obwód pierwotny układu zapłonu
12. Czujnik spalania stukowego
13. Działanie wtryskiwacza
14. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
15. Czujnik temperatury powietrza
16. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
17. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
18. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
19. Silnik krokowy
20. Grzałka kolektora
21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
22. Wyłącznik bezwładnościowy
23. Przekaźniki systemu
24. Pompa paliwa
25. Ciśnienie paliwa
Kody usterek
26. Odczytywanie kodów usterek
16.) TOYOTA TCCS
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon
5. Wtrysk benzyny
6. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
7. Przygotowanie do regulacji
8. Regulacje przepustnicy
9. Sprawdzanie punktu zapłonu
10. Regulacje biegu jałowego
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
11. Czujnik położenia wału korbowego
12. Obwód pierwotny układu zapłonu
13. Działanie wtryskiwacza
14. Wychyłowy przepływomierz powietrza
15. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
16. Czujnik temperatury powietrza
17. Potencjometr CO
18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr - wyłącznik)
20. Zawór podciśnieniowy układu recyrkulacji gazów wydechowych zwiększający prędkość biegu jałowego
21. Zmienny układ dolotowy
22. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
23. Przekaźniki systemu
Kody usterek
24. Odczytywanie kodów usterek
Tablica kodów usterek (układ czujnika MAP, kody jednocyfrowe)
Tablica kodów dwucyfrowych
17.) WV DIGIFANT
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon rozdzielaczowy
5. Wtrysk benzyny
6. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
7. Przygotowanie do regulacji
8. Regulacje przepustnicy
9. Sprawdzanie punktu zapłonu
10. Regulacje biegu jałowego
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
11. Hallotronowy czujnik podstawowego sygnału inicjującego
12. Obwód pierwotny układu zapłonu
13. Czujnik spalania stukowego
14. Działanie wtryskiwacza
15. Przepływomierz powietrza
16. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
17. Czujnik temperatury powietrza
18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
20. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik) - jeśli jest
21. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
22. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
23. Przekaźniki systemu
24. Pompa paliwa
25. Ciśnienie paliwa
26. Sonda lambda
Kody usterek
27. Odczytywanie kodów usterek
18.) IAW WEBER - MARELLI MPI
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon
5. Wtrysk benzyny
6. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
7. Przygotowanie do regulacji
8. Czujnik położenia wału korbowego
9. Czujnik identyfikujący cylindry
10. Regulacje przepustnicy
11. Punkt zapłonu
12. Regulacje biegu jałowego
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
13. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego
14. Obwód pierwotny układu zapłonu
15. Czujnik spalania stukowego
16. Działanie wtryskiwaczy
17. Czujnik identyfikujący cylindry
18. Czujnik ciśnienia bezwzględnego
19. Czujnik temperatury powietrza
20. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
21. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
22. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
23. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
24. Przekaźniki systemu
25. Pompa paliwa
26. Ciśnienie paliwa
27. Sonda lambda
28. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
Kody usterek
29. Odczytywanie kodów usterek
Tablica kodów usterek - pojazdy Ford
Tablica kodów usterek - pojazdy Fiat / Lancia
19.) BOSCH MONO-MOTRONIC
Wymagania techniczne
Opis działania systemu
1. Wstęp
2. Funkcje sterujące
3. Podstawowy sygnał inicjujący
4. Zapłon
5. Wtrysk benzyny
6. Katalizator i oczyszczanie spalin
Regulacje
7. Przygotowanie do regulacji
8. Regulacje przepustnicy
9. Sprawdzanie punktu zapłonu (tylko w samochodach Volkswagen i Audi)
10. Regulacje biegu jałowego
Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu
11. Czujnik położenia wału korbowego - pojazdy Fiat / Lancia, Citroën / Peugeot /
12. Czujnik hallotronowy - pojazdy Volkswagen i Audi
13. Obwód pierwotny układu zapłonu
14. Czujnik spalania stukowego
15. Działanie wtryskiwaczy
16. Czujnik temperatury powietrza
17. Czujnik temperatury płynu chłodzącego
18. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
19. Silnik krokowy
20. Grzałka kolektora wlotowego
21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego
22. Przekaźniki systemu
23. Pompa paliwa
24. Ciśnienie paliwa
25. Sonda lambda
26. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
Kody usterek
27. Odczytywanie kodów usterek
Tablica kodów usterek (Citroën i Peugeot)
Tablica błyskowych kodów usterek (Volkswagen i Audi)
Tablica kodów usterek (Fiat i Lancia)
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.