OPIS
PRODUKTU
FORD TRANSIT DIESEL (wydanie 2)
Samochody produkowane od 1986 do 2000 roku
Książka serwisowa i instrukcja obsługi samochodu Ford Transit
Fachowy poradnik dla posiadaczy i użytkowników samochodów Ford Transit, produkowanych od listopada 1985 roku, w wersjach furgon (Van, Kombi, Kombi Van) i mikrobus, w wersji skrzyniowej oraz podwozia z kabiną do indywidualnej zabudowy. Samochody wyposażone w mechaniczne skrzynki przekładniowe oraz w czterocylindrowe silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,5 dm3: niedoładowane o mocy 52 kW (70 KM) typu 4AB, 4CA, 4BC, 4CC, 4FA, 4FB, 4FC; niedoładowane o mocy 56 kW (76 KM) typu 4HB i o mocy 59 kW (80 KM) typu 4DA; turbodoładowane o mocy 63 kW (85KM) typu 4GA, 4GB, 4GC oraz o mocy 74 kW (100 KM) typu 4EA i 4EB.
Szczegółowe dane techniczne i regulacyjne, zasady obsługi technicznej i niezbędne materiały eksploatacyjne. Opis demontażu, naprawy i montażu poszczególnych części, mechanizmów i zespołów oraz schematy instalacji elektrycznej.
Spis treści:
1. FORD TRANSIT. SILNIK
1.1. Charakterystyka techniczna
1.2. Obsługa i naprawa
- Identyfikacja silnika
- Wymontowanie i zamontowanie silnika
- Głowica
- Kadłub
- Układ tłokowo-korbowy
- Układ rozrządu
- Układ smarowania
- Układ chłodzenia
- Układ wtrysku paliwa
2. FORD TRANSIT. SPRZĘGŁO
- Charakterystyka techniczna
- Obsługa i naprawa
3. FORD TRANSIT. SKRZYNKA BIEGÓW
3.1. Skrzynki biegów typu M 26 oraz G 43
3.1.1. Charakterystyka techniczna 43
3.1.2. Obsługa i naprawa 43
3.2. Multiplikator 48
3.2.1. Charakterystyka techniczna 48
3.2.2. Obsługa i naprawa 51
3.3. Skrzynki biegów typu M 27 oraz N 55
3.3.1. Charakterystyka techniczna 55
3.3.2. Obsługa i naprawa 56
nformacje poszerzone (nie tylko do samochodów marki Ford) na temat skrzynki biegów, wałów, półosi napędowych i sprzęgła znajdziesz tutaj
4. FORD TRANSIT. TYLNY MOST
4.1. Tylny most typu H 34 61
4.1.1. Charakterystyka techniczna 61
4.1.2. Obsługa i naprawa 62
4.2. Tylny most typu G 51A oraz G 53 67
4.2.1. Charakterystyka techniczna 67
4.2.2. Obsługa i naprawa 68
5. FORD TRANSIT. ZAWIESZENIE PRZEDNIE NIEZALEŻNE
5.1. Charakterystyka techniczna 72
5.2. Obsługa i naprawa 73
6. FORD TRANSIT. SZTYWNA OŚ PRZEDNIA
6.1. Charakterystyka techniczna 77
6.2. Obsługa i naprawa 77
7. FORD TRANSIT. RESOROWANIE
7.1. Sprężyny przedniego zawieszenia niezależnego 81
7.2. Resory sztywnej osi przedniej 81
7.3. Resory osi tylnej 81
8. FORD TRANSIT. UKŁAD KIEROWNICZY
8.1. Układ kierowniczy z przekładnią zębatkową 83
8.1.1. Charakterystyka techniczna 83
8.1.2. Obsługa i naprawa 84
8.2. Układ kierowniczy z przekładnią kulkowo-śrubową 85
8.2.1. Charakterystyka techniczna 85
8.2.2. Obsługa i naprawa 86
9. FORD TRANSIT. UKŁAD HAMULCOWY
9.1. Charakterystyka techniczna 89
9.2. Obsługa i naprawa 90
9.2.1. Hamulce przednie 90
9.2.2. Hamulce tylne 93
9.2.3. Hamulec awaryjny 94
9.2.4. Układ uruchamiania hamulców 95
10. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE FORDA TRANSITA
10.1. Charakterystyka techniczna 101
10.2. Obsługa i naprawa 101
11. FORD TRANSIT. ZMIANY KONSTRUKCYJNE W MODELACH 1987-1991
11.1. Silnik 106
11.1.1. Charakterystyka techniczna 106
11.1.2. Obsługa i naprawa 107
11.2. Skrzynka biegów typu MT 75 111
11.2.1. Charakterystyka techniczna 111
11.2.2. Obsługa i naprawa 111
12. FORD TRANSIT. ZMIANY KONSTRUKCYJNE W MODELACH 1992-1994
12.1. Opis modeli 120
12.2. Silnik 120
12.2.1. Charakterystyka techniczna 120
12.2.2. Obsługa i naprawa 129
12.3. Tylny most 129
12.3.1. Charakterystyka techniczna 129
12.3.2. Obsługa i naprawa 130
12.4. Zawieszenie przednie 133
12.4.1. Charakterystyka techniczna 133
12.4.2. Obsługa i naprawa 134
12.5. Układ kierowniczy 135
12.5.1. Charakterystyka techniczna 135
12.5.2. Obsługa i naprawa 135
12.6. Układ hamulcowy 137
12.6.1. Charakterystyka techniczna 137
12.6.2. Obsługa i naprawa 138
13. FORD TRANSIT. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 1995
13.1. Opis modeli 141
13.2. Silnik 141
13.2.1. Charakterystyka techniczna 141
13.2.2. Obsługa i naprawa 144
DANE OGÓLNE 154
W latach 1985 do 1991 w wersjach wyposażonych w silnik wysokoprężny stosowano silnik niedoładowany (tzw. wolnossący) w dwóch odmianach (bez recyrkulacji spalin - typu 4AB oraz z recyrkulacją spalin typu 4CA) o mocy 70 KM. W samochodach Ford Transit modeli 1986-1991 stosowano dwa rodzaje zawieszenia przedniego. Zawieszenie niezależne (typu Mac Person) miały wersje o krótkim rozstawie osi, natomiast zawieszenie zależne (sztywną oś przednią z resorami podłużnymi) - modele Transit o długim rozstawie osi oraz podwozia z kabiną Ford A 0407. W zawieszeniu tylnym zastosowano sztywną oś z podłużnymi resorami pojedynczymi, podwójnymi lub potrójnymi w zależności od rozstawu osi i ładowności…
Książka napraw i obsługi na temat samochodu Ford Transit, produkowanego od listopada 1985 roku - polecamy
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.