MOTOWIEDZA - Internetowa Księgarnia Motoryzacyjna
Katalog » SERIE WYDAWNICZE » Pojazdy samochodowe
Witamy w Księgarni Motowiedza! Sprzedajemy literaturę techniczną i motoryzacyjną wydawnictw: Auto, WKŁ, Haynes, Autodata, Instalator Polski, Motomarketing i AutoElektro. Oferujemy książki typu sam naprawiam samochód, budowa i eksploatacja oraz obsługa i naprawa. Zapewniamy szybką dostawę oraz konkurencyjne ceny - Serdecznie zapraszamy do zakupów!
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Wybierz kategorię
- Dane naprawcze
- Diagnoza i regulacja silnika
Wydawnictwo
Towar dnia
52,50 zł
43,28 zł
Ostatnio oglądane
Wybierz markę swojego auta
AUDI książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik CITROEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik BMW książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik DAEWOO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FIAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FORD książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FSO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik HONDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MAZDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MERCEDES książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik OPEL książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik NISSAN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik PEUGEOT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik RENAULT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SEAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik TOYOTA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SKODA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik VOLKSWAGEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik
Język
PolskiEnglish
Informacje o produkcie
PODSTAWY BUDOWY SILNIKÓW. POJAZDY SAMOCHODOWE PROMOCJA!
Dostępność: Wysyłka w ciągu 24h
Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ
Autor
ISBN
978-83-206-2000-9
Liczba stron
368
Oprawa
miękka
Format
B5 (176×250mm)
Rok wydania
2018
Język
polski
Cena
Ilość
69,00 zł
59,28 zł

OPIS
PRODUKTU

PODSTAWY BUDOWY SILNIKÓW

Klasyfikacja i zasada działania silników. Paliwa. Obiegi cieplne. Wskaźniki pracy silnika. Podstawowe charakterystyki silników. Spalanie. Układy tłokowo-korbowe. Układy rozrządu. Układy zasilania silników o zapłonie iskrowym i samoczynnym.

Podręcznik opisujący ogólną budowę głównych zespołów i układów silników pojazdów samochodowych. Część 1 zawiera teorię budowy tłokowych silników spalinowych, obejmującą m.in. zasadę działania, obiegi cieplne, parametry i podstawowe charakterystyki, tworzenie mieszanki i spalanie, toksyczność spalin, rozrząd, doładowanie, obliczanie głównych wymiarów, mechanikę układu korbowego. Część 2 stanowi przegląd rozwiązań konstrukcyjnych głównych zespołów i układów silników spalinowych – kadłubów i głowic oraz układów tłokowo-korbowego, rozrządu, zasilania, dolotowych i wylotowych, chłodzenia, smarowania i zapłonowych, a także urządzeń rozruchowych i rozwiązań silników niekonwencjonalnych. Treść uwzględnia najnowsze rozwiązania konstrukcyjne, np. sterowane elektronicznie silniki o wtrysku bezpośrednim i układy zmiennych faz rozrządu oraz wzniosów zaworów.

Odbiorcy podręcznika:
Studenci wyższych uczelni studiujący na kierunkach związanych z pojazdami samochodowymi i silnikami spalinowymi
.

Spis treści:

Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów
Przedmowa
CZĘŚĆ I. TEORIA
Rozdział 1. Klasyfikacja i zasada działania silników
1.1. Klasyfikacja ogólna
1.2. Zasada działania silnika czterosuwowego
1.3. Zasada działania silnika dwusuwowego
1.4. Porównanie podstawowych cech silników dwu i czterosuwowych
Rozdział 2. Paliwa
2.1. Wprowadzenie
2.2. Podstawowe własności paliw
2.3. Wybrane paliwa ciekłe
2.4. Wybrane paliwa gazowe
Rozdział 3. Obiegi cieplne
3.1. Wprowadzenie
3.2. Obiegi teoretyczne
3.2.1. Obieg Otta
3.2.2. Obieg Diesla
3.2.3. Obieg Sabatheugo
3.3. Obiegi rzeczywiste
Rozdział 4. Wskaźniki pracy silnika
4.1. Prędkość obrotowa
4.2. Moment obrotowy
4.3. Moc
4.4. Średnie ciśnienia obiegu
4.5. Sprawność
4.6. Zużycie paliwa
4.7. Średnia prędkość tłoka
4.8. Objętościowy wskaźnik mocy
4.9. Zależności między podstawowymi wskaźnikami
Rozdział 5. Podstawowe charakterystyki silników
5.1. Wprowadzenie
5.2. Charakterystyki prędkościowe
5.3. Charakterystyki obciążeniowe
5.4. Charakterystyki regulacyjne
5.5. Charakterystyki ogólne
Rozdział 6. Spalanie
6.1. Wprowadzenie
6.2. Spalanie w silnikach ZI
6.2.1. Przebieg spalania i rodzaje komór spalania w silnikach ZI
6.2.2. Tworzenie i spalanie mieszanki jednorodnej
6.2.3. Tworzenie i spalanie mieszanki uwarstwionej
6.3. Spalanie w silnikach ZS
6.3.1. Tworzenie mieszanki palnej i okresy procesu spalania
6.3.2. Klasyfikacja komór spalania w silnikach ZS
Rozdział 7. Toksyczność spalin
7.1. Podstawowe informacje o składzie spalin
7.2. Przyczyny powstawania związków toksycznych w spalinach
7.3. Sposoby ograniczenia emisji głównych związków toksycznych
Rozdział 8. Wymiana ładunku
8.1. Wprowadzenie
8.2. Wymiana ładunku w silnikach czterosuwowych
8.3. Wymiana ładunku w silnikach dwusuwowych
Rozdział 9. Doładowanie
9.1. Wiadomości ogólne
9.2. Doładowanie silników ZS
9.3. Doładowanie silników ZI
Rozdział 10. Podstawy projektowania silnika
10.1. Obliczanie głównych wymiarów silnika
10.2. Kinematyka układu tłokowo-korbowego
10.3. Siły bezwładności w układzie tłokowo-korbowym
10.4. Siły gazowe działające na układ tłokowo-korbowy
10.5. Siły styczne w mechanizmie korbowym
10.6. Wybrane zagadnienia wyrównoważania układu tłokowo-korbowego
CZĘŚĆ II. BUDOWA
Rozdział 11. Układy tłokowo-korbowe
11.1. Wprowadzenie
11.2. Rys historyczny
11.2.1. Układy tłokowo-korbowe dwusuwowych silników ZI
11.2.2. U kłady tłokowo-korbowe czterosuwowych silników ZI
11.2.3. Układy tłokowo-korbowe czterosuwowych silników ZS
11.3. Współczesne układy tłokowo-korbowe
11.3.1. Tłoki
11.3.2. Korbowody
11.3.3. Wały korbowe
11.3.4. Łożyska główne i korbowe wałów korbowych
11.3.5. Koła zamachowe
11.3.6. Tłumiki drgań skrętnych
11.3.7. Dodatkowe sposoby wyrównoważania układu tłokowo-korbowego
Rozdział 12. Układy rozrządu
12.1. Wprowadzenie
12.2. Rys historyczny
12.2.1. Układy rozrządu silników czterosuwowych
12.2.2. Układy rozrządu silników dwusuwowych
12.3. Współczesne układy rozrządu
12.3.1. Uwagi ogólne
12.3.2. Układy rozrządu silników ZI
12.3.3. Układy rozrządu silników ZS
12.3.4. Wybrane elementy układów rozrządu
12.3.5. Tendencje rozwoju układów rozrządu
Rozdział 13. Kadłuby i głowice
13.1. Wprowadzenie
13.2. Rys historyczny
13.3. Współczesne konstrukcje kadłubów i głowic
13.3.1. Uwagi ogólne
13.3.2. Kadłuby silników ZI
13.3.3. Kadłuby silników ZS
13.3.4. Głowice silników ZI
13.3.5. Głowice silników ZS
Rozdział 14. Układy zasilania silników o zapłonie iskrowym
14.1. Wprowadzenie
14.2. Rys historyczny
14.2.1. Gaźnik — odparowywacz
14.2.2. Układy gaźnikowe mechaniczne i zelektronizowane
14.2.3. Układy wtrysku paliwa do kolektora dolotowego sterowane mechanicznie
14.3. Współczesne układy zasilania silników ZI
14.3.1. Uwagi ogólne
14.3.2. Układy wtrysku jednopunktowego sterowane elektronicznie
14.3.3. Układy wielopunktowego wtrysku paliwa do kolektora dolotowego sterowane elektronicznie
14.3.4. Układy bezpośredniego wtrysku benzyny do cylindra
14.4. Zasilanie gazowe silników ZI
Rozdział 15. Układy zasilania silników o zapłonie samoczynnym
15.1. Wprowadzenie
15.2. Rys historyczny
15.2.1. Układy zasilania z rzędową pompą wtryskową
15.2.2. Układy zasilania z rozdzielaczową pompą wtryskową
15.2.3. Układy pompowtryskiwaczy sterowanych mechanicznie
15.3. Współczesne układy zasilania silników ZS sterowane elektronicznie
15.3.1. Uwagi ogólne 245
15.3.2. Układy zasilania z rozdzielaczową pompą wtryskową
15.3.3. Układy zasilania z pompowtryskiwaczami
15.3.4. Układy zasilania z indywidualnym zespołem pompy i wtryskiwacza
15.3.5. Zasobnikowy układ zasilania
Rozdział 16. Układy dolotowe i wylotowe
16.1. Wprowadzenie
16.2. Rys historyczny
16.2.1. Układy dolotowe i wylotowe silników ZI
16.2.2. Układy dolotowe i wylotowe silników ZS
16.3. Współczesne układy dolotowe i wylotowe silników ZI
16.3.1. Uwagi ogólne
16.3.2. Układy dolotowe silników wolnossących
16.3.3. Układy wylotowe silników wolnossących
16.3.4. Recyrkulacja spalin w silnikach ZI
16.3.5. Układy doładowania silników ZI
16.4. Współczesne układy dolotowe i wylotowe doładowanych silników ZS
16.4.1. Uwagi ogólne
16.4.2. Układy dolotowe
16.4.3. Układy wylotowe
16.4.4. Recyrkulacja spalin w silnikach ZS
Rozdział 17. Układy chłodzenia
17.1. Wprowadzenie
17.2. Rys historyczny
17.2.1. Układ chłodzenia pośredniego
17.2.2. Układ chłodzenia bezpośredniego
17.3. Współczesne układy chłodzenia
17.3.1. Uwagi ogólne
17.3.2. Układy chłodzenia silników samochodów osobowych
17.3.3. Układy chłodzenia silników samochodów ciężarowych
Rozdział 18. Układy smarowania
18.1. Wprowadzenie
18.2. Rys historyczny
18.2.1. Układy smarowania dwusuwowych silników ZI
18.2.2. Układy smarowania czterosuwowych silników starszej generacji
18.3. Współczesne układy smarowania
18.3.1. Podstawowe obiegu oleju
18.3.2. Podstawowe zespoły układu smarowania
Rozdział 19. Układy zapłonowe
19.1. Wprowadzenie
19.2. Rys historyczny
19.2.1. Iskrownikowe układy zapłonowe
19.2.2. Akumulatorowe, przerywaczowe układy zapłonowe (klasyczne)
19.3. Współczesne elektroniczne układy zapłonowe
19.3.1. Bezprzerywaczowe układy rozdzielaczowe
19.3.2. Bezprzerywaczowe układy bezrozdzielaczowe
Rozdział 20. Urządzenia rozruchowe
Rozdział 21. Doskonalenie konstrukcji silnika samochodowego
Piśmiennictwo

 


 

Książka w całości, ani we fragmentach nie może być skanowana, kserowana, powielana bądź rozpowszechniana za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych, w tym również nie może być umieszczana ani rozpowszechniana w postaci cyfrowej zarówno w Internecie, jak i w sieciach lokalnych bez pisemnej zgody posiadacza praw autorskich.

PRODUKTY
POKREWNE

INNI KLIENCI
KUPILI RÓWNIEŻ

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Andrzej Teodorczyk, Tadeusz Rychter
Teoria silników tłokowych. Obiegi teoretyczne. Obiegi porównawcze i ich urzeczywistnienie. Termochemia spalania. Termodynamiczna analiza obiegu na podstawie uproszczonego bilansu energii. Procesy spalania. Obiegi rzeczywiste. Zasilanie i systemy spalania. Toksyczność spalin. Parametry operacyjne i charakterystyki silników. Paliwa i oleje.
Andrzej Reński, Jörnsen Reimpell, Jürgen W. Betzler
Podwozia samochodów. Zawieszenia i układy napędowe w samochodzie. Opony i koła. Kinematyka i elastokinematyka zawieszeń. Układ kierowniczy. Resorowanie. Podwozie a cały pojazd.

ZAPYTAJ O
PRODUKT

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

GALERIA

Galeria

PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA

PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU

W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
  • Przesyłka krajowa
    • Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
    • Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
  • Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
  • Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.

OPINIE O
PRODUKCIE

Dodaj Komentarz
Ocena
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
© MOTOWIEDZA. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.