OPIS
PRODUKTU
INSTRUKCJA NAPRAWY I OPIS BUDOWY SAMOCHODU
OPEL VECTRA I (modele 1988-1995). Obsługa i naprawa
Czy chcesz wiedzieć jak naprawić samochód Opel Vectra I z silnikiem 1.7 Diesel?
Pomocą służy poradnik Wydawnictwa Auto
W książce opisano metody obsługi i napraw poszczególnych zespołów samochodów Opel Vectra, produkowanych od września 1988 roku do 1995 roku, wyposażonych w:
- silnik benzynowy o pojemności 1,6 dm3 i mocy 55 kW (75 KM), z układem wtryskowym Multec;
- silnik benzynowy o pojemności 1,8 dm3 i mocy 65 kW (88 KM), z gaźnikiem 2EE lub układem wtryskowym Multec;
- silnik benzynowy o pojemności 2,0 dm3 i mocy 85 kW (115 KM), z układem wtryskowym Multec;
- Opel Vectra A silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 dm3 i mocy 42 kW (57 KM);
-
- sprzęgła 200 mm i 216 mm;
- mechaniczne skrzynie biegów F13 i F16 oraz automatyczną skrzynię biegów Aisin AW Co. Ltd.
Spis treści
SPIS TREŚCI:
WSTĘP - Rozdział 1
1.1 DANE TECHNICZNE
Opis samochodów
Dane identyfikacyjne
Charakterystyka techniczna
Momenty dokręcania
1.2. INFORMACJE DLA UŻYTKOWNIKA
Ogólne wskazówki przeprowadzania napraw
Prawidłowe podnoszenie samochodu
SILNIK WYSOKOPRĘŻNY - Rozdział 2
DEMONTAŻ SILNIKA
Wymontowanie i wmontowanie silnika
Rozbiórka silnika
Składanie silnika
GŁOWICA
Wymiana głowicy
Rozbiórka głowicy
Weryfikacja i naprawa głowicy
Składanie głowicy
Wymiana wału rozrządu
Wymiana obudowy wału rozrządu
Wymiana uszczelki i kolektora wlotu powietrza
Wymiana uszczelki kolektora wylotu spalin
Wymiana popychacza hydraulicznego
WAŁ KORBOWY I TŁOKI
Weryfikacja wału korbowego
Wymiana tylnego uszczelniacza wału korbowego
Wymiana przedniego uszczelniacza wału korbowego
Wymiana wieńca koła zamachowego
Weryfikacja korbowodów
Rozmontowanie i zamontowanie tłoka z korbowodem
Wymiana korbowodu
Wymiana łożyska korbowodu
Weryfikacja tłoków
Sprawdzanie wystawiania tłoków
Weryfikacja kadłuba silnika
ROZRZĄD
Sprawdzanie paska zębatego
Regulacja naprężenia paska zębatego
Wymiana osłon paska zębatego
Wymiana paska zębatego
Sprawdzanie i regulacja ustawienia rozrządu
ZAWIESZENIE SILNIKA
Wymiana przedniego elementu sprężystego
Wymiana lewego tylnego elementu sprężystego
SMAROWANIE
Wymiana pompy oleju
Weryfikacja pompy oleju
Wymiana zaworu przepływu bocznikowego
Wymiana zaworu bezpieczeństwa
Wymiana zaworu przepływu bocznikowego (w głowicy)
Wymiana miski olejowej
Wymiana filtru oleju
Pomiar zużycia oleju w silniku
CHŁODZENIE
Wymiana termostatu
Wymiana uszczelki obudowy termostatu
Wymiana silnika wentylatora chłodnicy
Pomiar temperatury płynu w układzie chłodzenia
ZASILANIE OLEJEM NAPĘDOWYM
Wymiana wtryskiwacza
Sprawdzanie wtryskiwacza
Czyszczenie wtryskiwacza
Wymiana pompy wtryskowej
Wymiana zaworu elektromagnetycznego pompy wtryskowej
Regulacja prędkości biegu jałowego
Regulacja maksymalnej prędkości biegu jałowego
Regulacja ustawienia pompy
Obsługa układu wstępnego podgrzewania silnika
SILNIKI BENZYNOWE Rozdział 3
DEMONTAŻ SILNIKA
Wymontowanie i wmontowanie silnika
Rozbiórka silnika
Składanie silnika
GŁOWICA
Wymontowanie i w montowanie głowicy
Rozbiórka głowicy
Weryfikacja i naprawa głowicy
Składanie głowicy
WAŁ KORBOWY I TŁOKI
Weryfikacja wału korbowego
Weryfikacja korbowodów
Weryfikacja tłoków
Weryfikacja kadłuba silnika
Weryfikacja koła zamachowego
SMAROWANIE
Wymontowanie pompy oleju
Rozbiórka pompy oleju
Weryfikacja pompy oleju
Składanie pompy oleju
Wymiana filtru oleju
ROZRZĄD
CHŁODZENIE
Wymiana pompy płynu chłodzącego
Wymiana termostatu
Wymiana chłodnicy
ZASILANIE GAŹNIKOWE
Działanie gaźnika
Naprawa i obsługa gaźnika
ZASILANIE WTRYSKOWE BENZYNĄ
Obsługa i naprawa układu wtryskowego „Motronic”
Obsługa i naprawa układu wtryskowego „Multec”
ZAPŁON
Sprawdzanie stacyjki
Wymiana cewki zapłonowej
Wymiana rozdzielacza wysokiego napięcia
Wymiana przewodu wysokiego napięcia i świecy zapłonowej
Obsługa urządzenia sterującego zapłonem
WYLOT SPALIN
Regulacja sondą lambda
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU - Rozdział 4
SPRZĘGŁO
Sprawdzanie działania sprzęgła
Wymiana sprzęgła
MECHANICZNA SKRZYNIA BIEGÓW
Wymiana skrzyni biegów
Rozbiórka skrzyni biegów
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
Wymiana skrzyni biegów
Sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni biegów
Sprawdzanie położenia neutralnego dźwigni sterowania
Regulacja linki sterowania
Regulacja nagłego przyspieszenia („kick-down”)
Wymiana linki sterowania
PÓŁOSIE NAPĘDOWE
Wymontowanie półosi napędowej
Wmontowanie półosi napędowej
PRZEKŁADNIA GŁÓWNA
Wymiana przekładni głównej
Rozbiórka i składanie mechanizmu różnicowego
ZAWIESZENIE - Rozdział 5
ZAWIESZENIE PRZEDNIE
Wymiana łożyska koła przedniego
Wymiana kolumny zawieszenia
Rozbiórka i składanie kolumny zawieszenia
Wymiana wahacza poprzecznego
Wymiana łożyskowania wahacza
Wymiana przegubu wahacza
Wymiana ramy przedniej
Rozbiórka i składanie ramy przedniej
Wymiana stabilizatora przedniego
Pomiary przedniego zawieszenia
ZAWIESZENIE TYLNE
Wymiana sprężyn tylnego zawieszenia
Wymiana amortyzatora tylnego
Wymiana stabilizatora tylnego
Wymiana belki osi tylnej
Wymiana łożyskowania wahaczy podłużnych
Wymiana łożyska tylnego koła
UKŁAD KIEROWNICZY - Rozdział 6
Regulacja luzu przekładni kierowniczej
Wymiana kolumny kierownicy
Wymiana mechanizmu kierowniczego
Wymiana paska klinowego napędu pompy
w układzie wspomagania
Wymiana pompy w układzie wspomagania
Sprawdzanie ciśnienia w układzie wspomagania
Napełnianie układu wspomagania olejem i odpowietrzanie
UKŁAD HAMULCOWY - Rozdział 7
HAMULCE PRZEDNIE
Wymiana klocków hamulcowych
Wymiana zacisku
Wymiana tarczy hamulcowej
HAMULCE TYLNE
Wymiana klocków hamulcowych
Wymiana zacisku
Wymiana tarczy hamulcowej
Wymiana szczęk hamulców bębnowych
HAMULEC AWARYJNY
Regulacja hamulca awaryjnego
Wymiana szczęk hamulca awaryjnego
Montaż hamulca awaryjnego
Wymiana dźwigni ręcznej
Wymiana linki sterowania hamulca awaryjnego
PRZEWODY I POMPA HAMULCOWA
Odpowietrzanie układu hydraulicznego
Sprawdzanie szczelności układu hydraulicznego
Wymiana elastycznych przewodów hamulcowych
Wymiana pompy hamulcowej
MECHANIZM WSPOMAGANIA
Wymiana mechanizmu wspomagania
Sprawdzanie działania mechanizmu wspomagania
Wymiana zaworu zwrotnego
INSTALACJA ELEKTRYCZNA - Rozdział 8
AKUMULATOR
ALTERNATOR
Sprawdzanie napięcia regulowanego
Wymiana alternatora
Naprawa alternatora
Sprawdzanie i regulacja naprężenia paska klinowego
napędu alternatora
ROZRUSZNIK
Sprawdzanie działania rozrusznika
Wymiana rozrusznika
ŚWIATŁA I WYCIERACZKA
Ustawianie reflektorów
Wymiana silnika wycieraczki szyby przedniej
OGRZEWANIE I PRZEWIETRZANIE
Wymiana dmuchawy powietrza
Wymiana nagrzewnicy
BEZPIECZNIKI, PRZEKAŹNIKI I WYŁĄCZNIKI
Wymiana wyłącznika świateł hamowania
SCHEMATY ELEKTRYCZNE
Opisy napraw uzupełniono danymi technicznymi i regulacyjnymi, tablicą momentów dokręcania oraz schematami elektrycznymi.
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.