MOTOWIEDZA - Internetowa Księgarnia Motoryzacyjna
Katalog » BEZPIECZEŃSTWO CZYNNE I BIERNE
Witamy w Księgarni Motowiedza! Sprzedajemy literaturę techniczną i motoryzacyjną wydawnictw: Auto, WKŁ, Haynes, Motomarketing i AutoElektro. Oferujemy książki typu sam naprawiam samochód, budowa i eksploatacja oraz obsługa i naprawa. Zapewniamy szybką dostawę oraz konkurencyjne ceny - Serdecznie zapraszamy do zakupów!
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Wybierz kategorię
- Dane naprawcze
- Diagnoza i regulacja silnika
Wydawnictwo
Towar dnia
115,00 zł
80,16 zł
Ostatnio oglądane
Wybierz markę swojego auta
AUDI książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik CITROEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik BMW książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik DAEWOO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FIAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FORD książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FSO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik HONDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MAZDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MERCEDES książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik OPEL książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik NISSAN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik PEUGEOT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik RENAULT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SEAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik TOYOTA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SKODA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik VOLKSWAGEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik
Język
PolskiEnglish
Informacje o produkcie
GRUNTOWO-POWŁOKOWE KONSTRUKCJE Z BLACH FALISTYCH PROMOCJA!
Dostępność: Wysyłka w ciągu 24h
Dostępna ilość: 1
Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ
Autor
ISBN
9788320620061
Liczba stron
528
Oprawa
twarda
Format
176 x 250 mm
Rok wydania
2019
Język
polski
Cena
Ilość
75,00 zł
65,30 zł

OPIS
PRODUKTU

GRUNTOWO-POWŁOKOWE KONSTRUKCJE Z BLACH FALISTYCH - PROJEKTOWANIE, WYKONAWSTWO I UTRZYMANIE
Książka ta to monograficzne bogato ilustrowane opracowanie zawierające
zasady projektowania, wykonawstwa i utrzymania gruntowo-powłokowych konstrukcji ze stalowych i aluminiowych blach falistych.


W tytule tym scharakteryzowano:
  • konstrukcje z blach falistych,
  • materiały i wyroby wykorzystywane do budowy tych konstrukcji,
  • różne rodzaje obciążeń konstrukcji podatnych, 
  • wybrane zagadnienia hydrauliki, 
  • podstawowe wiadomości z mechaniki gruntów oraz metody projektowania konstrukcji podatnych

Przedstawiono także poszczególne etapy budowy oraz wzmacnianie obiektów za pomocą konstrukcji z blach falistych, utrzymanie i naprawę obiektów z konstrukcji podatnych z uwzględnieniem różnych rodzajów uszkodzeń, jak również ekonomikę i organizację budowy obiektów inżynierskich z blach falistych. Podano też wiele przykładów współcześnie zrealizowanych obiektów gruntowo-powłokowych z blach falistych. Książka jest przeznaczona dla inżynierów projektantów i wykonawców obiektów szeroko rozumianego budownictwa komunikacyjnego (dróg, mostów, przepustów), konstruktorów i wykonawców zajmujących się budową infrastruktury komunalnej (zbiorników podziemnych, osadników nieczystości, kolektorów deszczowych i sanitarnych itp.), jak również studentów wyższych uczelni technicznych związanych z wymienionymi dziedzinami.

Spis treści:
Przedmowa   9
1. Charakterystyka konstrukcji z blach falistych   11
1.1. Historia konstrukcji podatnych z blach falistych i idea zastosowanej konstrukcji   11
1.2. Podstawowe definicje i określenia stosowane przy opisie i wymiarowaniu konstrukcji z blach falistych   14
1.3. Konstrukcje zagłębione w gruncie – podatne a konstrukcje sztywne   18
1.4. Kształty konstrukcji   25
1.4.1. Uwagi ogólne   25
1.4.2. Kształty przekroju poprzecznego   26
1.4.3. Geometria konstrukcji w przekroju podłużnym   36
1.4.4. Obiekty wykonane z konstrukcji układanych równolegle   42
1.5. Zasady doboru typu konstrukcji   45
1.6. Minimalna grubość naziomu   49
1.6.1. Wymagania ogólne   49
1.6.2. Minimalna grubość zasypki pod konstrukcją o profilu zamkniętym   52
1.6.3. Minimalny zasięg zasypki inżynierskiej wokół pojedynczej konstrukcji gruntowo-powłokowej   53
1.7. Trwałość obiektów   54
1.7.1. Ocena trwałości   54
1.7.2. Projektowanie trwałości (żywotności) konstrukcji podatnych   60
1.8. Architektura obiektów   64
1.9. Elementy wyposażenia: odwodnienie, oświetlenie, wentylacja   76
2. Materiały i wyroby do budowy konstrukcji z blach falistych   83
2.1. Materiały konstrukcyjne   83
2.1.2. Stal   83
2.1.2. Beton   87
2.1.3. Stal zbrojeniowa   92
2.1.4. Aluminium   94
2.2. Grunt   96
2.2.1. Wymagania ogólne   96
2.2.2. Zasady doboru rodzaju zasypki ze względu na nośność i warunki eksploatacji   96
2.2.3. Zasady doboru zasypki ze względu na trwałość konstrukcji   101
2.3. Wyroby   104
2.3.1. Blachy faliste   104
2.3.2. Karbowane rury spiralnie nawijane   112
2.3.3. Śruby   119
2.3.4. Wyroby pomocnicze   122
2.4. Technologia produkcji blach falistych i rur spiralnie zwijanych   131
2.4.1. Konstrukcje z blach falistych   131
2.4.2. Rury spiralne z blach ocynkowanych   135
2.5. Zabezpieczenie antykorozyjne   137
2.5.1. Korozja blach ocynkowanych   137
2.5.2. Sposób zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji z blach falistych   140
2.5.3. Badanie jakości wyrobu ocynkowanego   148
2.5.4. Naprawa lokalnych uszkodzeń powłoki cynkowej   148
3. Obciążenia konstrukcji   151
3.1. Ogólna klasyfikacja obciążenia   151
3.2. Ogólne zasady obciążania konstrukcji zagłębionych w gruncie. Efekt przesklepienia   152
3.3. Zasada obciążania konstrukcji podatnych   157
3.4. Rozkład obciążenia w gruncie   167
3.4.1. Ogólne zasady rozkładu obciążenia w gruncie   167
3.4.2. Praktyczne sposoby rozkładu obciążenia w gruncie   170
3.5. Obciążenie stałe   172
3.6. Obciążenie zmienne   175
3.6.1. Klasyfikacja obciążeń   175
3.6.2. Obciążenie taborem samochodowym   176
3.6.3. Obciążenie obiektów drogowych pojazdami ciężkimi   182
3.6.4. Obciążenie tłumem pieszych   183
3.6.5. Obciążenie taborem kolejowym   186
3.6.6. Obciążenie siłami hamowania (przyspieszania)   191
3.7. Obciążenie naziomu poza konstrukcją   192
3.8. Obciążenia sejsmiczne   194
3.9. Parcie i wypór wody   194
3.10. Nośność użytkowa   195
3.11. Obciążenie montażowe (technologiczne)   197
3.12. Podstawy projektowania   199
3.12.1. Zasady ustalania kombinacji obciążeń   199
3.12.2. Stany graniczne nośności   200
3.12.3. Kombinacja obciążeń z wyłączeniem zmęczenia   201
3.12.4. Stany graniczne użytkowalności   209
4. Wybrane zagadnienia hydrauliki   212
4.1. Ogólne informacje o zasadach obliczania światła mostów i przepustów   212
4.2. Wymagania jakie muszą spełniać obiekty inżynierskie znajdujące się na ciekach   214
4.3. Przejścia i przepusty ekologiczne   217
4.4. Obliczanie przepływu miarodajnego Qm   218
4.5. Spiętrzenie wody przed mostem   223
4.6. Obliczanie światła małych mostów z dnem umocnionym (rozpiętości do 10 m)   228
4.7. Obliczanie światła przepustów   232
4.7.1. Ogólne zasady obliczania światła mostu   232
4.7.2. Przepusty o niezatopionym wlocie i wylocie   234
4.7.3. Przepusty o zatopionym wlocie, niezatopionym wylocie, częściowo wypełnione wodą   235
4.7.4. Przepusty o zatopionym wlocie i niezatopionym wylocie, całkowicie 
wypełnione wodą   236
4.7.5. Przepusty z zatopionym wlotem i zatopionym wylotem oraz przepływem pełnym przekrojem przewodu   238
4.7.6. Przepusty z przewodami o przekroju kołowym   239
4.7.7. Filtracja wody pod przepustem   244
5. Podstawowe wiadomości z mechaniki gruntów   246
5.1. Podział gruntów   246
5.2. Cechy fizyczne gruntu   247
5.3. Parcie gruntu   260
6. Metody projektowania konstrukcji podatnych   266
6.1. Ogólne zasady projektowania konstrukcji podatnych. Ograniczenia metod projektowania   266
6.2. Sztywność montażowa konstrukcji podatnej   271
6.3. Stany graniczne nośności konstrukcji   273
6.3.1. Uplastycznienie ścian konstrukcji   273
6.3.2. Wyboczenie ścianki przekroju   294
6.3.3. Zniszczenie połączeń śrubowych blach konstrukcji   299
6.3.4. Utrata nośności gruntu wokół konstrukcji   304
6.3.5. Nośność konstrukcji w fazie budowy (zasypywania)   307
6.4. Stany graniczne użytkowalności   311
6.4.1. Przemieszczenia konstrukcji   311
6.4.2. Stan graniczny naprężeń   313
6.5. Projektowanie konstrukcji o kształcie skrzynkowym   314
6.5.1. Ogólna charakterystyka konstrukcji   314
6.5.2. Metoda CHBDC   315
6.5.3. Wymiarowanie wg AASHTO [4]   320
6.6. Konstrukcje o dużych rozpiętościach   325
7. Budowa obiektów z blach falistych   334
7.1. Transport i składowanie wyrobów   334
7.2. Wykop. Przygotowanie podłoża. Fundamenty   338
7.3. Budowa obiektów nad ciekami wodnymi   347
7.4. Montaż konstrukcji   348
7.4.1. Ogólne zasady montażu   348
7.4.2. Przebieg montażu   357
7.5. Zasypywanie   376
7.5.1. Uwagi ogólne   376
7.5.2. Wybór zasypki   376
7.5.3. Zasypywanie wykopu   382
7.5.4. Sprzęt do zagęszczania   392
7.5.5. Obciążenie ruchem technologicznym   394
7.5.6. Deformacje kształtu konstrukcji w czasie zasypywania. Kontrola kształtu   396
7.6. Wybrane zabiegi technologiczne i ich wpływ na nośność konstrukcji 
 podatnych   404
8. Wzmacnianie obiektów za pomocą konstrukcji z blach falistych   414
8.1. Ogólne zasady wzmacniania   414
8.2. Technologia robót   420
9. Utrzymanie i naprawa obiektów z konstrukcji podatnych   431
9.1. Najczęstsze uszkodzenia   431
9.2. Utrzymanie konstrukcji   443
9.2.1. Ogólne zasady utrzymania   443
9.2.2. Wymagany zakres przeglądu obiektów eksploatowanych   443
9.2.3. Metody diagnozowania uszkodzeń   444
9.2.4. Klasyfikacja uszkodzeń i zjawisk mających wpływ na trwałość. Zalecane sposoby postępowania   445
9.3. Metody naprawy   450
9.3.1. Ogólne zasady wykonywania naprawy   450
9.3.2. Metody naprawy uszkodzeń powłoki powodujące zmniejszenie przekroju   451
9.3.3. Naprawa uszkodzeń powłok antykorozyjnych   452
9.3.4. Metody naprawy uszkodzeń śrub   453
9.3.5. Metody ograniczenia nadmiernych wycieków   453
9.3.6. Deformacje powłoki (na długości)   454
9.3.7. Uszkodzenie wylotów   454
10. Ekonomika i organizacja budowy obiektów inżynierskich z blach falistych   456
10.1. Wstęp   456
10.2. Organizacja placu budowy   457
10.3. Metody szacowania kosztów montażu konstrukcji podatnych   462
10.4. Prognozowanie pracochłonności montażu oraz czasu jego trwania i kosztów   463
10.5. Zastosowanie optymalizacji wielokryterialnej do podejmowania decyzji o wyborze brygad montażowych   469
10.6. Analiza wartości (inżynieria wartości)   472
10.7. Metoda określania najniższego kosztu (ang. least cost analysis)   473
10.8. Analiza wpływu technologii na środowisko naturalne   480
11. Przykłady realizacji obiektów gruntowo­ powłokowych z blach falistych   482
11.1. Konstrukcja typu SuperCor pełniąca funkcje wiaduktu   482
11.2. Konstrukcja typu SuperCor jako most   485
11.3. Konstrukcja typu SuperCor i Multiplate jako przejście dla zwierząt   486
11.4. Konstrukcja typu SuperCor jako przejście dla zwierząt (Trzebaw)   489
11.5. Konstrukcja typu Multiplate pod linią kolejową   491
11.6. Konstrukcja typu SuperCor jako wiadukt nad linią kolejową   494
11.7. Konstrukcja typu SuperCor jako przejście dla zwierząt (Zgorzelec)   495
11.8. Przebudowa mostu na rzece Zgłowiączce we Włocławku   498
11.9. Przejście dla zwierząt i przeprowadzenie drogi gospodarczej pod drogą ekspresową S7 w Ostródzie   501
11.10. Tunel kolejowy w Algierii   504
 Literatura   508 

PRODUKTY
POKREWNE

INNI KLIENCI
KUPILI RÓWNIEŻ

ZAPYTAJ O
PRODUKT

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

GALERIA

Galeria

PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA

PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU

W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
  • Przesyłka krajowa
    • Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
    • Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
  • Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
  • Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.

OPINIE O
PRODUKCIE

Dodaj Komentarz
Ocena
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
© MOTOWIEDZA. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.