OPIS
PRODUKTU
PORADNIK SERWISOWY
SYSTEMY FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH I KATALIZATORÓW NOx
DIAGNOSTYKA I REGENERACJA
NR 05/2012
W niniejszym Poradniku Serwisowym przedstawiono budowę, zasadę działania i sposoby regeneracji oraz diagnostykę różnych rodzajów filtrów cząstek stałych, katalizatorów tlenków azotu i czujników znajdujących się w układach oczyszczania spalin. Zawarte informacje pozwolą na skuteczne usuwanie problemów, które pojawiają się podczas obsługi tych podzespołów.
Ze względu na rygorystyczne normy emisji spalin w coraz większej liczbie nowoczesnych samochodów osobowych i dostawczych instalowane są zaawansowane systemy oczyszczania spalin. W celu spełnienia tych norm producenci samochodów stosują katalizatory tlenków azotu (NOx) w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz filtry cząstek stałych i katalizatory redukujące NOx w silnikach o zapłonie samoczynnym.
Pierwsze filtry cząstek stałych w pojazdach samochodowych zostały zastosowane w latach 90. i od tego czasu ich konstrukcja, stopień nadzoru oraz proces regeneracji uległy zmianom. Układy te tworzą cały system, na który składa się wiele czujników i elementów wykonawczych, dlatego znajomość procesu regeneracji i diagnostyki tych układów jest bardzo ważna dla serwisów samochodowych.
PORADNIK SERWISOWY. SYSTEMY FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH I KATALIZATORÓW NOX
SPIS TREŚCI
1. RODZAJE FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH I KATALIZATORÓW NOX
2. DIAGNOSTYKA SYSTEMU FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH
3. SYSTEM FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH FAP
3.1. Sterownik dodatku do paliwa
3.2. Pompa dozująca
3.3. Czujnik pozycji korka wlewu paliwa
3.4. Czujnik różnicowy ciśnienia spalin filtra FAP
3.5. Czujnik temperatury filtra FAP
3.6. Zasobnik dodatku do paliwa
3.7. Zawór dodatku do paliwa
3.8. Rodzaje dodatków addytywnych stosowanych w filtrach FAP
3.9. Regeneracja filtra FAP
3.9.1. Przykład regeneracji serwisowej filtra FAP
4. SYSTEM FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH DPF
4.1. Czujnik różnicowy ciśnienia spalin filtra DPF
4.2. Czujnik temperatury spalin filtra DPF
4.3. Masowy przepływomierz powietrza HFM6
4.4. Sonda lambda szerokopasmowa
4.5. Regeneracja filtra DPF
4.5.1. Przykład regeneracji serwisowej filtra cząstek stałych DPF
5. KATALIZATOR ZASOBNIKOWY NOX
5.1. Czujnik tlenków azotu NOx
5.2. Proces redukcji NOx
6. KOMUNIKATY I LAMPKI OSTRZEGAWCZE SYSTEMÓW OCZYSZCZANIA SPALIN
7. BIBLIOGRAFIA
Kup Teraz! Poradnik serwisowy na temat budowy, zasady działania i sposobów regeneracji oraz diagnostyki różnych rodzajów filtrów cząstek stałych, katalizatorów tlenków azotu i czujników znajdujących się w układach oczyszczania spalin - polecamy!
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.