OPIS
PRODUKTU
PORADNIK SERWISOWY
ZASILANIE SILNIKÓW HDI
NR 04/2004
Opis wtrysku bezpośredniego HDi. Układ doprowadzenia powietrza. Układ recyrkulacji spalin. Pozostałe elementy układu wtryskowego. Fazy działania układu wtryskowego. Serwisowanie układu wtryskowego.
Motoryzacyjny poradnik serwisowy pt. Zasilanie silników HDI dostępny TYLKO w wersji elektronicznej (CD-ROM)
Od autora
W silnikach HDi wtrysk paliwa jest realizowany pod bardzo wysokim ciśnieniem utrzymywanym we wspólnym dla wszystkich cylindrów zasobniku paliwa (nazwanym również szyną lub kolektorem), połączonym z elektrohydraulicznymi wtryskiwaczami. Przebieg procesu wtryskiwania paliwa jest zbliżony do idealnego, dzięki dokładnemu sterowaniu początkiem i czasem wtrysku.
W poradniku zostały zawarte szczegółowe informacje dotyczące silników DW10 o pojemności 1997 cm3 z systemem wtrysku bezpośredniego HDi, stosowanych w samochodach koncernu PSA od 1998r. (dotyczy wersji bez filtra cząstek stałych FAP). Opisano budowę, funkcję i sposób działania poszczególnych elementów układu oraz wyjaśniono zasadę ich wzajemnej współpracy.
Autor: Szymon Węgiel
Spis treści
1. Silniki z wtryskiem bezpośrednim
1.1. Silniki HDi
1.2. Podstawy budowy silnika DW10
2. Ogólny opis wtrysku bezpośredniego HDi
3. Układ zasilania paliwem
3.1. Schemat budowy i działania
3.2. Pompa zasilająca niskiego ciśnienia
3.3. Filtr paliwa z termostatem
3.4. Podgrzewacz paliwa
3.5. Pompa wysokiego ciśnienia
3.6. Zawory pompy wysokiego ciśnienia
3.7. Zasobnik paliwa
3.8. Wtryskiwacze
3.9. Chłodnica paliwa
4. Układ doprowadzenia powietrza
4.1. Schemat budowy i działania
4.2. Filtr powietrza
4.3. Turbosprężarka
4.4. Czujnik ciśnienia atmosferycznego
4.5. Wymiennik ciepła typu powietrze/powietrze
4.6. Czujnik ciśnienia doładowania
4.7. Pompa podciśnienia
4.8. Nastawnik ciśnienia doładowania
5. Układ recyrkulacji spalin
5.1. Przepływomierz powietrza
5.2. Pompa podciśnienia
5.3. Zawór recyrkulacji spalin
5.4. Katalizator
6. Pozostałe elementy układu wtryskowego
6.1. Akumulator
6.2. Podwójny przekaźnik układu wtryskowego
6.3. Czujnik położenia pedału przyspieszenia
6.4. Czujnik prędkości obrotowej wału korbowego
6.5. Czujnik położenia wału rozrządu
6.6. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
6.7. Czujnik temperatury powietrza
6.8. Czujnik temperatury paliwa
6.9. Czujnik ciśnienia paliwa w zasobniku
6.10. Czujnik prędkości jazdy
6.11. Czujnik położenia pedału hamulca
6.12. Sterownik wtrysku
6.13. Sterowanie wtryskiwaczami
6.14. świece żarowe
6.15. Sterownik świec żarowych
6.16. Układ sterowania chłodzeniem silnika
6.17. Sterowanie ogrzewaniem niezależnym
6.18. Wyłączanie sprężarki klimatyzacji
6.19. Sterowanie immobilizerem
7. Fazy działania układu wtryskowego
7.1. Ogólny schemat działania
7.2. Zadania najważniejszych map wtrysku
7.3. Określanie dawki wtryskiwanego paliwa
7.4. Korekty działania układu wtryskowego
7.5. Regulacja ciśnienia paliwa w obwodzie wysokiego ciśnienia
7.6. Fazy wtrysku
7.7. Regulacja ciśnienia doładowania
7.8. Regulacja recyrkulacji spalin
7.9. Uruchamianie silnika
7.10. Wyłączanie silnika
7.11. Działanie urządzeń zabezpieczających
7.12. Wspomaganie rozruchu z opóźnionym wyłączaniem Świec żarowych
7.13. Praca w trybie awaryjnym
7.14. Sygnały informacyjne dla kierowcy
8. Serwisowanie układu wtryskowego
8.1. Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa
8.2. Wymiana elementów układu wtryskowego
8.3 Kontrola ciśnienia
Karta serwisowa Peugeot 306 HDi
Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów:
- elektronika
- elektryka
- diagnostyka
- technologia napraw mechanicznych
- lakiernictwo i blacharstwo
Artykuły zawierają:
- wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
- opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
- technologie napraw najnowocześniejszych układów,
- porady ekspertów z branży,
- prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
- omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.