OPIS
PRODUKTU
ZAWORY SILNIKÓW – USZKODZENIA I ICH PRZYCZYNY
Uszkodzenia zaworów silnikowych i ich przyczyny - Poradnik Serwisowy nr. 5/2007 Kompendium praktycznej wiedzy warsztatowej
Zawory dolotowe i wylotowe silników spalinowych sterują wymianą ładunku w komorze spalania otwierając i zamykając kanał dolotowy i wylotowy. Wszystkie zawory są poddawane obciążeniom dynamicznym wynikającym z dynamicznym zetknięciem przylgni zaworu z grzybkiem. Ponadto przenoszą ciśnienie spalania występujące w komorze spalania… Tymi słowami autorzy rozpoczynają Poradnik Serwisowy traktujący o uszkodzeniach zaworów silnikowych i ich przyczynach
Spis treści
1. Wstęp
1.1. Kwalifikacja uszkodzeń zaworów
1.2. Statystyka przyczyn uszkodzeń zaworów
1.3. Zalecane dokładności wymiarowe oraz dopuszczalne błędy kształtu wykonania zaworów
2. Klasyfikacja przyczyn uszkodzeń zaworów
2.1. Przeciążenia cieplne lub mechaniczne
2.1.1. Odkształcenie talerza zaworu
2.1.2. Zmiany struktury materiału zaworu
2.1.3. Korozja cieplna zaworów drążonych
2.1.4. Wżery korozyjne przylgni zaworu. Zmiany struktury materiału zaworu
2.1.5. Pęknięcia powierzchniowe
2.1.6. Urwanie trzonka zaworu
2.1.7. Przepalanie zaworów drążonych
2.2. Zakłócenia w pracy układu napędu zaworów
2.2.1. Uszkodzenie napędu wałka zaworów
2.2.2. Wadliwe mocowanie trzonka zaworu
2.2.3. Mimośrodowy nacisk dźwigienki zaworowej
2.2.4. Za ciasna prowadnica zaworowa
2.2.5. Za luźna prowadnica zaworowa
2.2.6. Brak obrotu zaworu podczas pracy
2.2.7. Zbyt intensywny obrót zaworu
2.3. Błędy zamykania zaworu
2.3.1. Za duży luz zaworowy
2.3.2. Za mały luz zaworowy
2.3.3. Odkształcenia gniazda zaworowego
2.4. Wadliwy dobór materiału zaworu
2.5. Wadliwy montaż zaworu
2.5.1. Niewspółosiowość gniazda i prowadnicy zaworu
2.5.2. Niewłaściwy luz zaworowy
2.5.3. Znakowanie zaworu
2.6. Wady konstrukcyjne
2.6.1. Wadliwe ukształtowanie talerzyka zaworu
2.6.2. Wadliwe ukształtowanie stopki trzonka zaworu
2.7. Wady wykonawcze
2.7.1. Przegrzanie podczas kucia
2.7.2. Wady stellitowania
2.7.3. Wady obróbki cieplnej
2.7.4. Wady obróbki cieplnej
2.7.5. Wady hartowania stopki zaworu
2.7.6. Wadliwy przebieg włókien
2.8. Wady materiałowe
2.8.1. Wtrącenia i zanieczyszczenia materiału
2.8.2. Wady powierzchniowe
2.8.3. Wady struktury materiału
Od Autorów
Zawory są ważnym elementem jednostki napędowej, gdyż sterują przepływem ładunku do komory spalania i odprowadzania spalin. Od ich pracy zależy właściwe funkcjonowanie i sprawność całego silnika. Z zatem zawory są elementem warunkującym trwałość silnika. Naprawy układu zaworowego należą do czynności kosztownych i czasochłonnych. Niektóre z uszkodzeń zaworów mogą spowodować nie tylko konieczność napraw elementów układu zaworowego, lecz prowadzą do poważnych awarii silnika, po których jego obudowa może nie być ekonomicznie uzasadniona. Niniejsze opracowanie jest próbą przedstawienia przypadków uszkodzeń zaworów silników spalinowych i kwalifikacja przyczyn tych uszkodzeń. Może być wykorzystane jako pomoc w identyfikacji przyczyn uszkodzeń w praktyce warsztatowej i laboratoryjnej oraz cenną wskazówką praktyczną dla wszystkich zainteresowanych
tą tematyką.
Autorzy: Antoni Szulborski i Piotr Szulborski
Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów:
· elektronika
· elektryka
· diagnostyka
· technologia napraw mechanicznych
· lakiernictwo i blacharstwo
Artykuły zawierają:
· wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
· opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
· technologie napraw najnowocześniejszych układów,
· porady ekspertów z branży,
· prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
· omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Każdy numer poradnika o objętości ok. 50-60 stron porusza jeden lub dwa tematy
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.