MOTOWIEDZA - Internetowa Księgarnia Motoryzacyjna
Katalog » CZASOPISMA I MAGAZYNY » PORADNIK SERWISOWY » Wydanie 2004
Witamy w Księgarni Motowiedza! Sprzedajemy literaturę techniczną i motoryzacyjną wydawnictw: Auto, WKŁ, Haynes, Autodata, Instalator Polski, Motomarketing i AutoElektro. Oferujemy książki typu sam naprawiam samochód, budowa i eksploatacja oraz obsługa i naprawa. Zapewniamy szybką dostawę oraz konkurencyjne ceny - Serdecznie zapraszamy do zakupów!
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Wybierz kategorię
- Dane naprawcze
- Diagnoza i regulacja silnika
Wydawnictwo
Towar dnia
57,80 zł
54,26 zł
Ostatnio oglądane
Wybierz markę swojego auta
AUDI książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik CITROEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik BMW książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik DAEWOO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FIAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FORD książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FSO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik HONDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MAZDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MERCEDES książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik OPEL książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik NISSAN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik PEUGEOT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik RENAULT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SEAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik TOYOTA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SKODA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik VOLKSWAGEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik
Język
PolskiEnglish
Informacje o produkcie
USZCZELKA GŁOWICY SILNIKA PROMOCJA!
Dostępność: Wysyłka w ciągu 24h
Wydawnictwo: Instalator Polski
Autor
ISBN
Nr. 6/2004
Liczba stron
58
Oprawa
broszurowa
Format
245 x 174mm
Rok wydania
2004
Język
polski
Cena
Ilość
25,00 zł
23,26 zł

OPIS
PRODUKTU

USZCZELKA GŁOWICY SILNIKA

Poradnik Serwisowy nr. 6/2004  Kompendium praktycznej wiedzy warsztatowej dostępny w księgarni www.motowiedza.pl

 

Uszczelka głowicy silnika jest jednym z elementów zapewniających szczelność skorupy silnika (obok głowicy i kadłuba. Jeśli podczas pracy silnika wystąpi usterka powodująca np. zbyt wysokie temperatury, to może dość do awarii elementów . Uszczelka głowicy jest tutaj najsłabszym ogniwem i jako pierwsza ulega uszkodzeniu. Zdaniem niektórych specjalistów uszczelka głowicy pełni funkcję zadanego „miejsca przełomu”, które zapobiega znaczniejszym szkodom, np. wytopieniu albo wypaleniu denek tłoków. Dlatego też bardzo ważne jest przeprowadzenie za każdym razem dokładnej analizy okoliczności uszkodzenia i ustalenie, a następnie usunięcie rzeczywistej przyczyny usterki. Tylko tak można uniknąć późniejszych reklamacji klientów i napraw uszkodzeń spowodowanych nieprawidłowościami, które doprowadziły do uszkodzenia uszczelki .

 

W poradniku :

 

1. Wstęp

2. Wymagania stawiane uszczelkom głowicy

3. Wymagania stawiane powierzchniom uszczelniającym

   3.1. Określenie niepłaskości powierzchni element

   3.2. Określanie falistości i chropowatości

·         Ustalenie maksymalnej wysokości chropowatości

   3.3. Wymagania dotyczące jakości powierzchni

   Rys. 1. Spotkanie niedokładności wykonania dotyczące kształtu powierzchni elementu

   Rys. 2. Określenie niepłaskości powierzchni elementu za pomocą szczelinomierza

   Rys. 3. Określenie największego występującego kanału nieszczelności

4. Budowa i rodzaje uszczelek

   4.1. Metalowe, elastomerowe uszczelki głowic

   4.2. Uszczelki typu Retall

   4.3. Stopper

·         Rowki półpełne

·         Rowki pełne

·         Warstwy funkcyjne

·         Warstwa nośna

·         Nowe rozwiązania stoperów falistych

·         Właściwości stoperów falistych

·         Tłoczony stopper

   Rys. 4. Okres produkcji różnych konstrukcji uszczelek

   Rys. 5. Uszczelka azbestowa

   Rys. 6. Uszczelka AFM

   Rys. 7. Uszczelka MLS.

   Rys. 8. Uszczelnienie makro

   Rys. 9. Uszczelnienie mikro

   Rys. 10. Przykład konstrukcji stoppera falistego

   Rys. 11. Topograficzne dopasowanie wysokości stoppera falistego

   Rys. 12. Odmiany nowych kształtów trapezowych

   Rys. 13. Czterowarstwowa uszczelka typu MLS podgłowicowa przeznaczona do silników V* w Audi

   Rys. 14. Uszczelka łowicy typu MLS do nowych silników BMW serii 7

   Rys. 15. 2,5-warstwowa uszczelka głowicy do silnika „Duratotq” Forda Mondeo o grubości montażowej 0,50 mm

   4.4. Przykłady zastosowań nowoczesnych uszczelek głowicy

·         Technologia uszczelnienia w Audi A8

·         Nowa koncepcja uszczelnienia dla BMW

·         Budowa stoppera falistego (w BMW)

·         Technologia uszczelnienia stosowana w Fordzie Mondeo

5. Rodzaje obciążeń uszczelek i ich skutki

   5.1. Obciążenia chemiczne i korozyjne

   5.2. Obciążenia termiczne i chemiczne

6. Uszczelki z czujnikiem

   6.1. Czujniki ciśnienia

   6.2. Zintegrowany system czujników ciśnienia

   6.4. Czujniki temperatury

   6.5. Czujnik szczeliny

   Rys. 16. Przykład czujników temperatury i spalania stukowego zintegrowanych z uszczelką głowicy

   Rys. 17. Piezoelektryczny czujnik ciśnienia

   Rys. 18. W uszczelce typu IDS czujniki są umiejscowione tam, gdzie spodziewana jest maksymalna wielkość sygnału

7. Rodzaje uszkodzeń uszczelek i ich przyczyny

   7.1. Przedmuchy spalin

   7.2. Przegrzania

   7.3. Spalanie stukowe

   7.4. Przecieki oleju i płynu chłodzącego

   7.5. Oddziaływanie mechaniczne

   Rys. 19. Możliwe formy nieszczelności

   Rys. 20. Zestaw do wykrywania uszkodzeń uszczelki podgłowicowej

   Rys. 21. Częsty Obraz uszkodzeń

   Rys. 22. Przedmuchy spalin przez połamane obramowanie komory spalania w obszarze mostków między cylindrami

8. Zasada prawidłowej wymiany uszczelki

   Rys. 25. Oddzielenie głowicy, która przywarła do kadłuba

   Rys. 26. Zdejmowanie głowicy z kadłuba za pomocą dwóch zakrzywionych prętów

   Rys. 27. Przykład centrowania uszczelki za pomocą tulejek

9. Śruby głowicy i metody ich dokręcania

   9.1. Dokręcenie śrub w zakresie sprężystości

   9.2. Dokręcenie śrub w zakresie plastyczności

   9.3. Stosowanie specjalnych śrub

   9.4. Dlaczego powinny być stosowane nowe śruby głowicy

   Rys. 28. Kolejność dokręcania śrub głowicy

   Rys. 29. Wpływ różnych współczynników tarcia na zależności siły osiowej rozciągającej śrubę przy dokręceniu wg momentu dokrecenia

   Rys. 30. Dokręcenie śrub głowicy w obszarze sprężystości przy starszych konstrukcjach silników – wykres

   Rys. 31. Dokręcanie śrub głowicy momentem wstępnym, a następnie o zadany kąt do osiągnięcia granicy plastyczności w nowoczesnych konstrukcjach silników

   Rys. 32. Granica plastyczności śruby z długim gwintem M12x1,75 klasy 10.9 dla różnych współczynników tarcia – wykres

   Rys. 33. Plastyczne dokręcenie śruby z długim gwintem – obszar wkręcania, obszar wydłużenia – wykres

   Rys. 34. Śruba podatna ( „z płynącym trzonem”) stosowana w silnikach samochodów ciężarowych

   Rys. 35. Urwanie śruby i pęknięcie kadłuba w trakcie przykręcania głowicy

10. Sposób dokręcania śrub mocowania głowicy wybranych modeli samochodów osobowych

 

Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów:

  • elektronika
  • elektryka
  • diagnostyka
  • technologia napraw mechanicznych
  • lakiernictwo i blacharstwo

Artykuły zawierają:

  • wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
  • opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
  • technologie napraw najnowocześniejszych układów,
  • porady ekspertów z branży,
  • prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
  • omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

 

PRODUKTY
POKREWNE

INNI KLIENCI
KUPILI RÓWNIEŻ

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Rafał Dmowski
Poradnik serwisowy 01/2006 dostępny tylko na nośniku CD-ROM. Podstawy działania samochodowych instalacji elektrycznych. Instalacja zapłonowa. Układy wtryskowe sterowane elektronicznie. Instalacja rozruchowa silników wysokoprężnych. Uszkodzenia instalacji elektrycznej.
Sławomir Olszowski
ZESTAW DWÓCH PORADNIKÓW 02/2009 i 04/2009. TDI bez tajemnic. Silniki o zapłonie samoczynnym ze sterowaniem elektronicznym EDC. Diagnostyka silników wysokoprężnych. Zawór ELAB odcinający dopływ paliwa. Świece żarowe. Zasilanie powietrzem i paliwem. Elementy systemu Electronic Diesel Control. Budowa pompy wtryskowej VP 44 oraz VE. Rozruszniki i alternatory. Elektroniczny system sterowania silników o zapłonie samoczynnym EDC. Układy z pompowtryskiwaczami. Diagnostyka silników wysokoprężnych z syste

ZAPYTAJ O
PRODUKT

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

GALERIA

Galeria

PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA

PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU

W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
  • Przesyłka krajowa
    • Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
    • Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
  • Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
  • Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.

OPINIE O
PRODUKCIE

Dodaj Komentarz
Ocena
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
© MOTOWIEDZA. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.